در حالی که مدت زیادی از زمان ورود به بازار دنا پلاس توربو اتوماتیک و سروصدای زیاد آن به خاطر قیمت نجومی که دارد نمی گذرد، امروز به نقل از یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ظاهرا ایران خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنا پلاس اتوماتیک از دم قسط تحویل داده است.

این موضوع که توسط خود روح الله ایزدخواه در یک پست اینستاگرامی نخستین بار مطرح شد، سروصدای بسیاری کرده و اعتراض مردم را در پی داشته است. این نماینده مجلس در پست اینستاگرامی خود توضیحاتی در این مورد داده است.

وی در پست اینستاگرامی خود می گوید چند روزی است که نمایندگان خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک از دم قسط خود را از ایران خودرو تحویل گرفته اند. طبق ادعای ایزدخواه، در روزهای ابتدایی مجلس فرمی به نماینده ها در مورد خودرو داده شده که سه آپشن را در اختیار نماینده ها می گذاشته است:

نخست استفاده از خودروی مجلس با راننده که در صورت انتخاب این گزینه هزینه ساعتی حدودا 30 هزار توماتی از حقوق ماهانه نماینده ها کسر می شود.

دوم دریافت امانی خودروی صفر کیلومتر پژو پارس و بازگرداندن آن بعد از پایان دوره نمایندگی که در این مورد نیز ماهانه 5 میلیون تومان از هزینه های دفتری ماهانه نماینده حذف می شود.دنا پلاس توربو اتوماتیک از دم قسط

نهایتا فروش از دم قسط یک خودروی صفر کیلومتر به نماینده و کسر اقساط آن از حقوق دریافتی ماهانه نماینده، در این طرح خودروهای قابل عرضه پژو پارس و دنا پلاس توربو اتومات بوده اند.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد. با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که این خودروها با اقساط ماهانه حدودا 8 میلیون تومانی به نمایندگان مجلس تحویل شده است.

این در حالی می باشد که هم اکنون دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار قیمتی حدودا 600 میلیونی دارد. چرا باید صرف حضور در مجلس به عنوان نماینده رانتی برای آن ها ایجاد کند که بتوانند خودرویی 600 میلیونی را به نصف قیمت بخرند؟ آیا خون نمایندگان مجلس رنگین تر از مردم ایران است؟

با توجه به گزینه های پیش روی نمایندگان طبیعی است که همه حدودا 290 نماینده مجلس گزینه سوم و خرید اقساطی از دم قسط و بدون سود را انتخاب کرده باشند. باید منتظر ماند و دید واکنش ایران خودرو به این خبر چه خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟