در شرایطی که از شیوع و اعلام رسمی بحران ویروس کرونا در ایران تقریباً یک ماه می‌گذرد، از اواسط ماه جاری و با جدی شدن این بحران، شاهد تأثیر شدید ویروس کرونا روی بازار خودرو بوده‌ایم. در حالی که قیمت انواع خودرو در طول سال جاری همیشه رو به افزایش بود و به روال سال‌های قبل انتظار می‌رفت در اسفند ماه امسال نیز شاهد گرانی بیش از حد انواع خودرو باشیم، ولی ویروس کرونا موجب کاهش قیمت خودرو در بازار و ایجاد افتی شدید شده است.

در همین راستا، رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلام و سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در صحبت‌هایی با اشاره به این که با شیوع ویروس کرونا بازار خودرو کساد و میزان خرید و فروش‌ها افت چشم گیری داشته، صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

رحیم زارع در ارتباط با تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار خودرو گفته:

در حالی که طی هفته‌های گذشته در اثر کاهش عرضه خودرو به بازار قیمت انواع مدل‌های مختلف داخلی و خارجی خودرو روزانه بالا ‌می رفت، تا جایی که قیمت خودروی پراید حتی از مرز 60 میلیون تومان نیز بالاتر رفت، اما با شیوع ویروس کرونا بازار خودرو کساد شده و میزان خرید و فروش انواع خودرو شدیداً کاهش یافت.

رحیم زارع که نماینده آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی است در صحبت‌های خود ادعا کرده که این کاهش خرید و فروش در بازار از ابتدای اسفند تا به امروز سبب کاهش قیمت انواع خودروهای خارجی و داخلی در بازار شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به کاهش حجم تقاضا این وضعیت همچنان ادامه دار باشد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در ادامه صحبت‌های خود افزوده:

گرچه همه ساله در روزهای آخر سال تقاضا در بازار خودرو افزایش یافته و به واسطه این موضوع قیمت‌ها بالا می‌رود، ولی در حال حاضر مشاهدات حاکی از این است که به علت نگرانی از شیوع کرونا مراجعه مشتریان به بازار و نمایشگاه‌های خودرو به حداقل میزان ممکن خود رسیده است. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اگر خریدار واقعی نیز در بازار وجود داشته باشد، قدرت چانه زنی بالایی می‌تواند داشته باشد و وی تعیین کننده قیمت خواهد بود.