این روزها با گسترش سریع بحران ویروس کرونا در دنیا، یک موضوع به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده است: فاصله گذاری اجتماعی! به طور کلی بخواهیم بگوییم، فاصله گذاری اجتماعی مجموعه‌ای از رفتارهاست که سبب توقف گسترش یا کاهش سرعت گسترش یک بیماری مسری مانند کرونا می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی یک تعریف واضح‌تر از فاصله گذاری اجتماعی دارد:

حفظ حداقل یک متر فاصله بین شما و کسی که در حال سرفه یا عطسه کردن است.

در مواقعی مانند این روزهایی که سپری می‌کنیم و ویروس کرونا تهدیدی برای جان انسان‌ها محسوب می‌شود، فاصله گذاری اجتماعی موضوعی کاملاً حیاتی خواهد بود. خودروسازها نیز مانند دیگر بخش‌های جامعه در برابر این ویروس ایمن نیستند و در همین راستا، بسیاری از آن‌ها خطوط تولید خود را تعطیل کرده و از کارمندان اداری خود درخواست کرده‌اند تا از خانه دورکاری کنند.

در این میان برخی شرکت‌های خودروساز نیز تلاش می‌کنند تا نقش خود را در آگاهی سازی در این مورد به خوبی انجام دهند. به عنوان مثال، فولکس واگن و آئودی تلاش کرده‌اند تا در شبکه‌های اجتماعی خود با ایجاد تغییراتی در لوگوهایشان، بحث فاصله گذاری اجتماعی را به نوعی تبلیغ کنند.

تغییر لوگوی آئودی برای تبلیغ فاصله گذاری اجتماعی

فولکس واگن ویدیویی منتشر کرده که در آن، دو حرف V و W از یکدیگر دور می‌شوند، در بخشی از کپشن این ویدیو آمده:

در فولکس واگن، ما همیشه در تمامی بحران‌ها کنار هم بوده و به یکدیگر کمک کرده‌ایم. ما باور داریم با کمک هم می‌توانیم راهکارها و روش‌هایی جدید برای غلبه بر بحران کرونا خواهیم یافت. در حال حاضر چیزی که بسیار مهم است این که بایستی در خانه مانده و به قوانین احترام بگذاریم. مراقب خودتان باشید و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

آئودی نیز پیغامی مشابه در کنار یک ویدیو منتشر کرده که در آن، چهار حلقه لوگوی این برند از یکدیگر فاصله می‌گیرند. در بخشی از پیغام آئودی آمده:

در خانه بمانید، فاصله‌ها را حفظ کنید، سلامت باشید و از یکدیگر حمایت کند، ما همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم. به عنوان یک شرکت جهانی و یک جامعه جهانی، بالاترین اولویت ما یافتن فرصت‌هایی برای صاف‌تر کردن شیب مبتلایان به این بیماری است.

گرچه این تغییر لوگو روشی بامزه برای کمک به حل بحران کرونا است، ولی ما همچنان لوگوهای قدیمی این شرکت‌ها را بیشتر دوست داریم، نظر شما در این باره چیست؟