فرشاد مقیمی، مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو از تولید تارا اتوماتیک و سمند نیمه اتوماتیک خبر داده و گفته که این دو خودرو فعلا در مرحله کالیبراسیون قرار دارند و طی دو ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم واکسیناسیون کارکنان این شرکت گفته که طراحی و تغییرات وانت جدید آریسان به مرحله نهایی رسیده و طی یک ماه آینده در سایت مشهد به تولید خواهد رسید. بسیاری از مشکلات این محصول رفع شده و نسخه جدید آریسان بسیار مطلوب خواهد بود.

همچنین طی 20 تا 25 روز آینده گیربکس دستی 6 سرعته بر روی رانا آغاز می شود. شرکت ایران خودرو طی ماه های آینده از یک محصول جدید و مدرن کراس اوور رونمایی خواهد کرد که پس از عرضه آن شرایط بازار را متحول می کند.

وی در بخشی از صحبت های خود همچنین گفته که در خصوص عرضه خودروهای سواری نیز نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی و خودروهای تجاری رشد 40 درصدی را تجربه کرده ایم. وی در ادامه افزوده:

همچنین در مورد ارتقای کیفی امیدوار هستیم عملکردی در حد استاندارد جهانی داشته باشیم. هم اکنون خودروی تارا اولین محصولی است که استاندارد و تست بین المللی را پاس کرده و تمامی این اتفاقات در شرایط تحریم و کرونا بوده است.

لازم به ذکر است که شرایط تحویل خودرو نیز بهبود یافته است و تاخیر آنچنانی طی ماه های اخیر نداشته ایم. تنها بعضی محصولات تاخیر دارند که آن هم به علت کمبود قطعات الکترونیکی می باشد که خودروسازان جهان با آن درگیر هستند.