شرکت کیا اعلام کرده که شاسی بلند کوچک جدید خود را به زودی با نام Seltos می‌خواهد روانه بازار کند. البته اخیراً تصاویری از این کراس آور جدید منتشر شده بود که نوشته سلتوس را می‌شد روی بدنه دید.

در بیانیه منتشر شده، این خودروساز کره‌ای می‌گوید که نام سلتوس از اساطیر یونانی گرفته شده و به Celtos، پسر هرکول باز می‌گردد. همچنین در این بیانیه آمده که حرف S به جای C استفاده شده که نشان از اسپرت بودن و سرعت بالای این خودرو دارد. استفاده از حرف S همچنین آن را به مدلی هماهنگ با دو شاسی بلند دیگر کیا به نام‌های اسپرتیج و سورنتو تبدیل می‌کند.

کیا می‌گوید در طراحی این خودرو سلیقه خریداران جوان و نسل جدید در نظر گرفته شده و به همین دلیل، خودرو علاوه بر طراحی بدنه چشم نواز فضای کابین خوبی در یک پکیج کوچک دارد. از تجهیزات و تکنولوژی‌های استفاده شده روی این خودرو که در بیانیه مطبوعاتی نیز از آن‌ها یاد شده می‌توان به صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی و سیستم نورپردازی Sound Mood Lighting اشاره کرد.

تأیید نام سلتوس برای جدیدترین کراس آور کیا

اوایل سال جاری میلادی شرکت کیا با رونمایی از کانسپت SP پیش نمایشی از طراحی بدنه سلتوس را در معرض دید عموم قرار داد و اکنون با جرات می‌توان گفت که طراحی بدنه دو خودرو عیناً مشابه هم هستند. عکاسان جاسوسی هنوز موفق به گرفتن تصاویر کابین این خودرو نشده‌اند، ولی همین ماه پیش بود که شرکت کیا چهار اسکچ از کابین سلتوس را منتشر کرد.

در این اسکچ ها نه تنها صفحه نمایش مذکور، بلکه موارد دیگری مانند یک صفحه نمایش مرکزی کوچک برای صفحه کیلومتر و آمپرها، یک فرمان سه پر، داشبورد چند رنگ و مجموعه‌ای از حالت‌های رانندگی مختلف دیده می‌شدند.

کیا سلتوس در ماه جاری میلادی و قبل از آغاز فروش در بازار کره به صورت آنلاین رونمایی خواهد شد. فروش آن در دیگر بازارهای خودرویی جهانی از نیمه دوم سال جاری قرار است شروع شود.

منبع: carscoops