شرکت بی ام و در حال گسترش خانواده محصولات پلاگین هیبریدی خود است و در همین راستا، آلمان‌ها بالاخره بعد از مدت‌ها بی ام و X2 xDrive25e پلاگین هیبریدی را رونمایی کرده‌اند.

این خودرو که از تابستان امسال در آلمان وارد بازار خواهد شد یک کراس آور دوست دار محیط زیست که از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با مدل استاندارد خود ندارد. از جمله تفاوت‌ها می‌توان به جایگزینی چراغ‌های مه شکن مدل استاندارد با چراغ‌های LED جدید اشاره کرد.

تغییرات دیگر خیلی محدود هستند، ولی به لطف کاهش ارتفاع سواری 10 میلی متری بی ام و X2 xDrive25e پلاگین هیبریدی آیرودینامیک بهتری دارد. این مدل همچنین به مواردی مانند سیستم هشدار عابر پیاده و رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی مجهز شده است.

تغییرات داخل کابین نیز خیلی زیاد نیست، ولی شاهد نصب صفحات نمایش مختلف ویژه این مدل بی ام و پلاگین هیبریدی هستیم. پک باتری 10 کیلووات ساعتی باعث کاهش فضای بار در این خودرو شده و بی ام و X2 پلاگین هیبریدی، هنگام خواباندن صندلی‌های عقب اکنون فقط 1290 لیتر فضای بار دارد.

بزرگ‌ترین خبر در مورد این خودرو بدون شک پیشرانه پلاگین هیبریدی آن می‌باشد که از یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر با 123 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی 94 اسب بخاری روی محور عقب تشکیل شده است.

با این ترکیب فنی خودرو روی هم رفته 217 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور دارد. از نظر پرفورمنس، بی ام و X2 xDrive25e پلاگین هیبریدی صفر تا صد را در 6.8 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 195 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

خبر مهم دیگر این که خودرو ظرفیت پیمایش الکتریکی معادل 57 کیلومتر دارد. بعد از خالی شدن کامل باتری، با استفاده از یک پریز برق خانگی می‌توانید ظرف مدت 5 ساعت آن را به طور کامل شارژ کنید. در صورت تمایل با استفاده از شارژر مخصوص این مدت زمان را می‌توانید به 3.5 ساعت کاهش بدهید.