بعد از لو رفتن تصاویر دو خودروی بی ام و M3 و M4 مدل 2021 در اوایل هفته جاری، شرکت بی ام و بالاخره دیروز رسما از این دو خودرو رونمایی کرد. این سدان و کوپه کامپکت اسپرت به سبک سنتی باواریایی ها، خروجی های پیشرانه شش سیلندر خطی خود را به کمک گیربکس شش دنده دستی به چرخ های عقب ارسال می کنند. در مدل های 503 اسب بخاری کامپتیشن، خودروها دو دیفرانسیل و دنده اتومات هستند.

هر چقدر هم مردم بخواهند جلوپنجره های بزرگ سری 4 را مسخره کنند، همین طراحی به خودروهای M جدید نیز منتقل شده است. از نظر طراحی این مدل ها در مقایسه با نسخه های استاندارد تفاوت های اندکی از جمله دریچه ورودی هوا پشت چرخ های جلو و چهار سراگزوز در عقب دارند.

از نظر فنی، هم مدل های استاندارد و هم مدل های کامپتیشن بی ام و M3 و M4 مدل 2021 از موتور شش سیلندر خطی S58 شرکت استفاده می کنند. مدل های استاندارد 473 اسب بخار قدرت در 6250 دور در دقیقه تولید می کنند. اگر علاقه مند گیربکس دستی هستید، باید بگوییم که شرکت به صورت استاندارد این دو خودرو را به گیربکس شش دنده دستی مجهز کرده است. در مدل های کامپتیشن خودرو به صورت استاندارد به گیربکس هشت دنده اتومات مجهز بوده و موتور آن 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در مدل اتومات خودرو شیفتر فیبر کربنی روی فرمان را به صورت استاندارد دارد. مدل های کامپتیشن همچنین به رینگ های خاص 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب مجهز هستند.

کابین بی ام و M4 مدل 2021

در ابتدا، مدل های کامپتیشن در نسخه دیفرانسیل عقب وارد بازار خواهد شد. شرکت می گوید از تابستان آینده سیستم دو دیفرانسیل را به عنوان آپشن برای بی ام و M3 و M4 مدل 2021 عرضه خواهد کرد.

پرفورمنس این دو خودرو همان طور که انتظار می رفت فوق العاده است. مدل پایه صفر تا صد را در 4.1 ثانیه پر کرده و در مدل های کامپتیشن این عدد به 3.8 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده، ولی اگر کمی پول بیشتری خرج کنید می توانید آن را تا 290 کیلومتر بر ساعت افزایش بدهید.

بی ام و سیستم های کمکی رانندگی مختلفی را روی این دو خودرو عرضه کرده است. همچنین امسال شاهد عرضه پکیج های آپشنی هستیم که تجربه سواری با بی ام و M3 و M4 مدل 2021 را بهتر می کنند. مهم ترین آن ها بدون شک قابلیت M Drive Professional می باشد. این آپشن جدید می تواند رانندگی شما در پیست را تحلیل کرده و به شما راهکارهایی برای بهبود زمان هر دور شما در پیست بدهد. M Drive Professional همچنین یک حالت دارد که به دریفت های شما امتیاز می دهد! رانندگان می توانند این اطلاعات را روی آیفون خود به اپلیکیشن BMW M Laptimer منتقل کنند.

در بی ام و M3 و M4 مدل 2021 شاهد بازگشت دکمه M نیز هستیم که به راننده امکان انتخاب بین حالت جاده و اسپرت را می دهد. با تغییر این حالت ها مواردی مانند سیستم های کمکی رانندگی، نمایشگر صفحه کیلومتر و صفحه نمایش هدآپ تغییر خواهند کرد.

به طور کلی طراحی کابین شبیه به چیزی است که روی سری 3 و 4 جدید دیده بودیم. صفحه کیلومتر و آمپرهای خودرو به صورت استاندارد دیجیتال بوده و خودروها به صندلی های M اسپرت مجهز هستند.

قیمت بی ام و M3 جدید از 71 هزار دلار شروع شده و قیمت مدل کامپتیشن حدودا 3 هزار دلار بیشتر است. از طرف دیگر قیمت پایه M4 از 76 هزار دلار شروع شده و برای خرید مدل کامپتیشن باید 3 هزار دلار بپردازید. اطلاعات بیشتر در مورد این خودروها با نزدیک شدن به زمان ورود به بازار منتشر خواهد شد.