معروف ترین و پرفروش ترین خودرو در ایران همانطور که می دانید پراید است، اما آیا می دانید همسایگان ایران چه خودروهایی سوار می شوند؟ در ادامه با سوییچ همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به پرفروش ترین خودروها در خاورمیانه.

در حال حاضر تنوع محصولات در بازار خودرو کشور به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به شدت افت کرده است. این در شرایطی است که مردم مجبور به خرید خودروهای تولید داخل یا خودروهای چینی هستند که ممکن است گاهی نام و نشان درستی هم نداشته باشند. همچنین قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار به حدی افزایش یافته است که خرید آنها برای همه ممکن نیست. اما آیا میدانید وضعیت بازار خودرو کشورهای همسایه ایران در چه شرایطی است؟

وضعیت بازار خودرو در کشورهای همسایه ایران به گونه ای است که مردم بیشتر خریدار خودروهای برند معروف مانند تویوتا، کیا و هیوندای هستند. بر اساس آماری که در اواخر سال 2020 منتشر شد پرفروش ترین خودرو در عراق خودروی کیا فرانتیر است. در قطر، امارات، عمان، یمن، لبنان، بحرین و کویت نیز پرفروش ترین خودرو تویوتا لندکروزر می باشد.

حال نگاهی می کنیم به بازار خودرو کشور عربستان و سوریه تا ببینیم پرفروش ترین خودروها در بازار این کشور ها کدامند. در عربستان سعودی و سوریه مردم طرفدار خودروهای هوندا هستند و پرفروش ترین خودروها به ترتیب اکسنت و توسان می باشند. همچنین در کشور ترکیه مردم طرفدار فیات EGEA هستند و در قزاقستان تویوتا کمری بیشترین خرید را داشته است.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که همسایگان کشور ایران به خودروهای ژاپنی و برند تویوتا علاقه زیادی دارند از جمله لندکروزر.

جالب این که تقریبا همه کشورهای خاورمیانه انواع خودروهای روز بازار را سوار می شوند و فقط این ایرانی ها هستند که همچنان پرفروش ترین خودروی بازار آن ها یک محصول قدیمی، ناامن و بی کیفیت مانند پراید است. قضاوت با خود شما!

پرفروش ترین خودروها