گروه فولکس واگن امروز از برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود رونمایی کرده و اعلام نموده که قصد دارد طی سال‌های آتی تمرکز و سرمایه گذاری بیشتری روی الکتریکی سازی خودروها داشته باشد. در حالی که در برنامه کوتاه مدت که تا 2024 را شامل می‌شود شرکت 60 میلیارد یورو در خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایه گذاری خواهد کرد، طی برنامه بلند مدت خود گروه فولکس واگن قصد دارد تا پایان سال 2029 75 خودروی الکتریکی و 60 خودروی هیبریدی روانه بازار کند.

فولکس واگن می‌خواهد تا سال 2029 فروش خودروهای الکتریکی خود را به 26 میلیون دستگاه و مدل‌های هیبریدی را به شش میلیون دستگاه برساند. از این تعداد 20 میلیون دستگاه روی پلت فرم Modular Electric Drive Matrix (MEB) و باقی شش میلیون دستگاه روی پلت فرم High Performance Platform (PPE) ساخته خواهند شد. سال پیش، شرکت اعلام کرده بود خودروهای الکتریکی خود را در 16 کارخانه مختلف در سراسر دنیا تا سال 2022 خواهد ساخت.

البته، گروه فولکس واگن برای رسیدن به تمام این اهداف باید زیرساخت‌ها را آماده کند که سرمایه گذاری 60 میلیارد یورویی شرکت به همین موارد اختصاص دارد. از این پول بیش از 40 درصد قرار است صرف سرمایه گذاری در خرید زمین، راه اندازی کارخانه و تجهیز خطوط تولید و مراکز تحقیق و توسعه شود. از 60 میلیارد یوروی مذکور، 33 میلیون یورو مختص حمل و نقل الکتریکی است.

فولکس واگن ID.3
فولکس واگن ID.3

درحالی که ممکن است برخی احساس کنند برنامه‌های الکتریکی سازی خودروهای این گروه خیلی بلند مدت است، ولی در واقعیت این گونه نیست. این برنامه و نقشه راه جدید تنها چند روز بعد از آغاز تولید فولکس واگن ID.3 منتشر شده است. فولکس واگن ID.3 اولین نمونه از بسیار خودروهای الکتریکی شرکت محسوب می‌شود. البته این خودرو قرار نیست وارد بازار آمریکا شود. شرکت می‌گوید این خودرو ظرفیت پیمایشی برابر با 550 کیلومتر خواهد داشت. فولکس واگن همچنین تصاویر تیزر از خودروی ID.4 ویژه بازار چین منتشر کرده که در آمریکا نیز فروخته خواهد شد. فولکس واگن همچنین سه روز دیگر یک خودرو ID دیگر نیز می‌خواهد رونمایی کند.

برنامه فولکس واگن برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی قطعاً بسیار جاه طلبانه است. این برنامه همچنین نشانه‌ای است که شرکت قصد دارد رسوایی دیزل گیت را به خوبی پشت سر بگذارد. در حال حاضر نمی‌توان در مورد دهه آینده صنعتی صحبت کرد که هم اکنون در دوره گذار قرار دارد. برای فولکس واگن ولی آینده بسیار روشن به نظر می‌رسد.