شرکت مرسدس بنز برند نمادین میباخ را چند سال پیش با یک نسخه پرچم دار از اس کلاس از نو معرفی کرد و اکنون، این برند یک شاسی بلند در قالب مرسدس میباخ GLS 600 نیز در بازار دارد.

اخیرا نشریه اتوکار مصاحبه ای با اولا کالنیوس، مدیرعامل برند دایملر داشته و از وی در مورد احتمال گسترش برند جانبی میباخ پرسیده است.

وی در پاسخ گفته:

پاسخ کوتاه بخواهم بدهم، بله. میباخ پتانسیل خوبی برای رشد دارد و ما قصد داریم این کار را انجام بدهیم. میباخ برند جانبی ما برای محصولات بسیار لوکس می باشد. از زمانی که ما دوباره این برند را معرفی کرده و به جای پرفورمنس روی لوکس بودن تمرکز کرده ایم، من فکر می کنم مجموعه اقدامات ما موفقیت بزرگی برایمان بوده است.

وی همچنین گفته:

ما اخیرا از میباخ GLS رونمایی کرده ایم و فروش آن بسیار خوب بوده، شاسی بلندی که با صندلی های تاشو اس کلاس با روکش مشکی و تمام زرق و برق خود توانسته نظر خیلی ها را به خود جلب نماید.

نکته قابل توجه این است که شرکت فقط قصد عرضه نسخه های لوکس مدل های آتی مرسدس بنز را تحت جانبی میباخ ندارد و همان طور که کالنیوس نیز تایید کرده، این شانس وجود خواهد داشت که شرکت برخی مدل های با تیراژ محدود را تولید کند.

وی در این باره گفته:

بسته به پلت فرم، نوع خود یا حتی نسخه های ویژه یک مدل خاص، اگر از نظر مالی برایمان منطقی باشد حتما یک مدل جدید میباخ روانه بازار خواهیم کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، کالنیوس به بلومبرگ گفته بود که پلت فرم الکتریکی جدید مرسدس بنز که خودروهایی مانند EQS قرار است روی آن ساخته شوند برای تولید برخی مدل های میباخ نیز مناسب هستند.

در مورد مدل جدید این برند می توان کاملا با اطمینان حدس زد که یک نسخه قدرتمند از آخرین نسل مرسدس بنز اس کلاس خواهد بود.