امروز خبری منتشر شده که احتمال دارد شرکت جگوار لندرور با شرکت چینی BYD در زمینه تولید باتری خودرو در خاک بریتانیا وارد همکاری شود.

یک منبع نزدیک به شرکت گفته که BYD قصد دارد چند کارخانه باتری خودرو در اروپا راه اندازی کند. رالف اسپت، مدیرعامل جگوار لندرور قبلاً در صحبت‌هایی گفته بود که بریتانیا باید کارخانه‌های باتری خود را راه اندازی نماید.

اعلام خبر خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 ژانویه گفته می‌شود در به تأخیر افتادن تصمیم گیری شرکت چینی BYD برای احداث کارخانه باتری در این کشور ظاهراً تاثیرگذار بوده است. منبع مذکور همچنین اضافه کرده که جگوار لندرور و بی وای دی در حال بررسی احتمال همکاری روی طراحی و توسعه پیشرانه‌های الکتریکی هستند. علاوه بر این، شرکت بی وای دی گفته می‌شود ترجیح می‌دهد یک همکاری گسترده با جگوار لندرور داشته باشد و صرفاً نمی‌خواهد نقش یک تأمین کننده صرف را بازی کند.

موسسه فارادی، در گزارشی که سال پیش منتشر کرده گفته که این روزها تمایل زیادی برای تولید باتری در خاک بریتانیا وجود دارد.

در بخشی از این گزارش آمده بود:

طی یک سال آینده، بسیاری از خودروسازها و همچنین تولیدکنندگان باتری در مورد محل ساخت نسل بعدی ابرکارخانه ها در اروپا تصمیم گیری خواهند کرد. در صورتی که بریتانیا در این زمینه اقدامی سریع نکند، خطر عقب ماندن از رقبا این کشور را تهدید می‌کند.

شرکت چینی BYD در اروپا بیشتر به خاطر تولید اتوبوس‌های الکتریکی در مجارستان و فرانسه معروف شده است، ولی این شرکت قصد دارد فروش شاسی بلند تمام الکتریکی تانگ را از امسال در نروژ آغاز نماید. از سوی دیگر جگوار لندرور نیز با قدرت برنامه‌های الکتریکی خود را پیش می‌برد. بعد از رونمایی کراس آور تمام الکتریکی جگوار I Pace، به زودی این شرکت می‌خواهد یک سدان الکتریکی به عنوان جانشین جگوار XJ معرفی کند.