شرکت خودروسازی سایپا از احتمال افزایش 12 درصدی تولید خودرو خبر داده و اعلام کرده که تولید انبوه دو محصول کراس اور این شرکت به نام های آریا و اطلس با کنار گذاشتن خودروهای قدیمی از خط تولید شرکت آغاز خواهد شد.

شرکت سایپا در وضعیت سخت کرونایی موفق به دستاوردهای گوناگون شده است. این در حالی است که میزان تولیدات خودرو در جهان افت 15 درصدی داشته است. سایپا با وجود تحریم ها و کرونا موفق شده تا بخش زیادی از نیاز مردم را در صنعت خودرو پاسخ دهد.

کارشناسان نیز عقیده دارند که شرکت خودروسازی سایپا وارد مرحله جدید رشد و توسعه شده و صنعت خودرو کشور توانایی رشد در جهت کیفی و کمی را دارد.

شرکت سایپا سال 1400 را در وضعیتی آغاز کرد که نرخ تحقق برنامه تولید در سال اخیر 106 درصد بود و این موضوع نشان دهنده آن است که سایپا برنامه های تولید خود را به خوبی انجام داده است. اکنون نیز این شرکت برای سال 1400 رشد 12 درصدی تولید را پیش بینی کرده است. یعنی نزدیک به 479 هزار دستگاه خودرو.

افزایش تولید در این شرکت با خودروهای جدید آریا و اطلس آغاز خواهد شد و در ادامه سایپا قصد دارد سهم تولید کوییک و ساینا را افزایش دهد.

شرکت سایپا در سال 97 تنها 4 محصول تولید می کرد که در حال حاضر این تعداد به 9 محصول رسیده است. همچنین قرار است محصولات قدیمی به مرور از چرخه تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدیدتر جایگزین آنها شوند. این موضوع موجب تحولات جدید در بازار خودرو کشور خواهد شد.

طبق برنامه ریزی های این شرکت در طول سال 1400 نزدیک به 50 هزار شاهین، 15 هزار دستگاه آریا، 20 هزار دستگاه اطلس، نزدیک به 147 هزار دستگاه خودرو از خانواده کوییک، 100 هزار دستگاه از خانواده تیبا و حدود 79 هزار دستگاه ساینا تولید و عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که تولید 3 هزار دستگاه خودروی سنگین و 40 هزار دستگاه تجاری سبک و 25 هزار وانت 151 نیز از دیگر برنامه های شرکت سایپا برای سال 1400 می باشد.