جزئیات منتشر شده توسط شرکت دانش بنیان جتکو از تولید نمونه اولیه تارا برقی شرکت ایران خودرو خبر می دهد. شرکت دانش بنیان جتکو در زمینه خودروهای برقی فعالیت می کند و اخیرا موفق به تولید نمونه اولیه تارا برقی شده است.

این شرکت برای تولید این محصول از دانش فنی بومی و فناوری به روز استفاده کرده و هم اکنون اطلاعات فنی تارا برقی توسط جتکو منتشر نشده و با توجه به اخبار منتشر شده تنها نمونه اولیه این سدان الکتریکی تولید شده است.

همچنین طی روزهای گذشته تصویر جدید نیز از سدان مفهومی جتکو منتشر شد. ماکت اولیه این محصول نزدیک به یک سال پیش در پی بازدید بعضی نمایندگان مجلس از شرکت صنعتی ایران خودرو به نمایش گذاشته شد. در آن زمان گفته می شد که طرح خودروی برقی گروه ایران خودرو توسط شرکت جتکو توسعه خواهد یافت.

اکنون این شرکت پس از گذشت چندین ماه تصویر جدیدی از این سدان را منتشر کرده است. آنچه مشخص است شرکت دانش بنیان جتکو مسیر خود را بر اساس طرح به نمایش درآمده در سال 99 ادامه می دهد و اهداف خود را به طور جدی دنبال می کند.

تارا برقی ایران خودرو

الگوی طراحی شده سدان جدید ایران خودرو قرار است بر مبنای ساخت نسل دوم سمند باشد. شرکت جتکو این خودروی مفهومی را طراحی کرده و به عنوان الگوی برگزیده انتخاب شده است. برخی منابع آگاه می گویند که این طرح از بین 3 الگوی پیشنهادی برگزیده شده و احتمالا با تغییرات تجاری سازی به عنوان نسل دوم سمند وارد بازار خواهد شد.

همچنین برخی منابع می گویند از تولید نمونه های اولیه این خودرو مدتهاست که می گذرد. پروژه سدان جدید ایران خودرو به طوری تعریف شده تا بدنه و ساختار جدیدی بر روی پلتفرم PF1 ارائه شود. به همین دلیل احتمالا شرکت ایران خودرو در سال 1401 محصولی مدرن تر از K132 را وارد بازار خواهد کرد و تولید نسل فعلی سمند را متوقف خواهد شد.

همچنین برخی می گویند این محصول جدید باعث توقف تولید سمند نخواهد شد و این پروژه قرار است اولین خودروی برقی تولید انبوه ایران خودرو باشد. این احتمال هم وجود دارد که سدان برقی جتکو با نام جدیدی به جز سمند به بازار معرفی شود.

این سدان که در برخی نشست ها با نام سمند جدید معرفی می شود محصولی فست بک می باشد. همچنین برخی عقیده دارند طراحی این خودرو بسیار شرقی و کره ای بوده و نسخه نهایی این خودرو باید با خطوط طراحی متناسب با زمان عرضه معرفی شود.