سال پیش قرار است یک نقطه عطف در کارنامه فعالیت شرکت جنسیس در آمریکا باشد، ولی به علت پاندمی ویروس کرونا، کمپانی مجبور شد رونمایی دو خودروی GV80 و G80 را به تاخیر بیندازد. این خودروساز کره ای اعتقاد دارد سال 2021 برای آن ها بسیار متفاوت خواهد بود.

نمایندگی های شرکت از دسامبر اولین نمونه های GV80را تحویل گرفته اند و در سه ماه نخست امسال، فیس لیفت سدان اسپرت G70 قرار است وارد بازار شود. علاوه بر این، کراس اور کامپکت GV70 قرار است اواسط امسال وارد نمایندگی ها شود و جنسیس همچنین قصد دارد اولین خودروی تمام الکتریکی اش را قبل از پایان 2021 رونمایی کند.

اتونیوز در گزارش خود اشاره کرده که در طول 2020، میزان فروش سدان جی 80 در نمایندگی های این شرکت کاهش پیدا کرده بود. فروش کلی شرکت با کاهش 23 درصدی به 16 هزار و 384 دستگاه رسید، ولی مارک دل روسو، مدیرعامل جنسیس آمریکای شمالی معتقد است فروش شرکت امسال دو برابر خواهد شد.

وی در این باره گفته:

ما هم اکنون در حال جذب مشتری های کاملا جدید هستیم که تا قبل از رونمایی GV80 خبری از آن ها نبود.

پیتر لانزاوچیا، مدیر نمایندگی چری هیل شرکت جنسیس در نیوجرسی گفته که از نظر او، اظهارات دل روسو در مورد میزان فروش شرکت در سال 2021 بسیار محافظه کارانه است.

وی در این باره می گوید:

ما امسال فروش خوبی از شاسی بلند GV80 و مدل کوچک تر GV70 خواهیم داشت و از سوی دیگر، سدان G80 نیز فروش بسیار قدرتمندی را تجربه خواهد کرد. من فکر میکنم بسیاری از نمایندگی های جنسیس امسال در حال برنامه ریزی برای فروش سه برابری در مقایسه با 2020 هستند.

به نظر شما اوضاع جنسیس در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود؟ سوال دیگر این که در صورت آزاد شدن واردات خودرو در ایران و ورود احتمالی جنسیس به ایران، آیا این شرکت توان رقابت با امثال لکسوس، بنز، بی ام و و دیگر لوکس سازهای دنیا را خواهد داشت؟