هفته پیش شرکت بی ام و با رونمایی از دو خودروی X5 M و X6 M تنوع محصولات خانواده بی ام و M را افزایش داده بود. امروز یک مدل M دیگر توسط بایرنی‌ها رونمایی شده است: بی ام و M8 گرن کوپه (و البته نسخه قوی‌تر کامپتیشن آن!). درست مانند برادران شاسی بلند خود این خودروی سدان قدرتمند نیز 617 اسب بخار قدرت در قوی‌ترین تریم خود تولید می‌کند.

بی ام و M8 گرن کوپه و M8 گرن کوپه کامپتیشن قدرت مورد نیازشان را از همان موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو که در دیگر محصولات شرکت نیز به کار گرفته شده تأمین می‌کنند. مدل استاندارد بی ام و M8 گرن کوپه 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد و این اعداد در مدل کامپتیشن به 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور می‌رسند.

بی ام و M8 گرن کوپه بنفش

با این خروجی‌ها، خودرو صفر تا صد را در 3.1 ثانیه می‌تواند پر کند و این عدد برای مدل کامپتیشن معادل 3 ثانیه است. هر دو نسخه به همان گیربکس هشت دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل xDrive مجهز هستند و حداکثر سرعتشان روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. خریدارانی که نمی‌خواهند به این عدد محدود شوند می‌توانند با خرید پکیج M Driver علاوه بر افزایش حداکثر سرعت تا 305 کیلومتر بر ساعت، مجوز حضور در یکی از کلاس‌های رانندگی M School در یکی از دو مرکز رانندگی پرفورمنس بی ام و را دریافت نمایند.

البته این خودرو فقط به خاطر پیشرانه قوی خود ما را شگفت زده نکرده است. سیستم تعلیق دو جناقی بی ام و M8 گرن کوپه در جلو و تعلیق پنج میله‌ای آن در عقب، از هر لحاظ که فکرش را کنید سواری خودرو را بهبود بخشیده‌اند. خودرو همچنین به صورت استاندارد به سیستم تعلیق هوشمند M مجهز است که وضعیت جاده را بررسی کرده و مطابق آن کمک فنرها را تنظیم می‌کند. به کمک دکمه M Mode که دو تنظیم M1 و M2 دارد، راننده می‌توانند مواردی مانند موتور، سیستم تعلیق، فرمان، ترمز و ویژگی‌های سیستم دو دیفرانسیل خودرو را متناسب با سه حالت رانندگی جاده، اسپرت و پیست تنظیم کند.

کابین بی ام و M8 گرن کوپه

سیستم ترمز خودرو به لطف دیسک‌های تهویه دار 15.6 اینچی در جلو و 15 اینچی در عقب و همچنین کالیپرهای شش پیستون عملکرد فوق العاده ای دارد. خریدار در صورت تمایل می‌تواند آپشن ترمزهای سرامیک کربنی M در سایز 15.8 اینچی در جلو و 15 اینچی در عقب را برای عملکردی بهتر انتخاب کند.

همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، بی ام و M8 گرن کوپه برخی تغییرات ظاهری هم دارد. فاصله بین چرخ‌های عقب از هم تقریباً 4 سانتی متر بیشتر از مدل گرن کوپه استاندارد بوده و به لطف برخی خطوط طراحی تیز روی بدنه، بی ام و M8 گرن کوپه ظاهر بسیار خشن و در ضمن قدرتمندی دارد. این خودرو به طور استاندارد به مواردی مانند سقف M Carbon، چراغ‌های LED هوشمند جلو و مواردی مانند تزئینات M، دوخت خاص روکش صندلی‌ها و برخی موارد پرفورمنس دیگر داخل کابین مجهز است. M8 گرن کوپه جدید همچنین به همان کاک پیت Live مشابه دیگر مدل‌های جدید شرکت مجهز است.

این خودرو در آمریکا با نسخه ویژه لانچ ادیشن وارد بازار خواهد شد. شرکت می‌گوید فقط 50 دستگاه از این خودرو به رنگ سبز متالیک با برخی تزئینات برنزی و رینگ‌های خاص اینچی تولید خواهد کرد. هنوز قیمت مدل لانچ ادیشن مشخص نشده، ولی مدل استاندارد M8 گرن کوپه قیمت پایه‌ای برابر با 130 هزار دلار دارد. قیمت مدل قوی‌تری M8 گرن کوپه کامپتیشن هم از 143 هزار دلار شروع می‌شود. تولید این خودرو از ماه نوامبر شروع خواهد شد.