ژاپنی ها طی روزهای اخیر از نیسان X-Terra مدل 2021 جدید، که در برخی بازارها با نام ترا نیز شناخته می شود برای بازار خاورمیانه رونمایی کرده اند.  برخلاف نیسان Xterra آمریکای شمالی که روی پلت فرم اف آلفا نیسان ساخته شده و از سال 2015 دیگر تولید نمی شود، این شاسی بلند سه ردیف صندلی جدید مبتنی بر نیسان ناوارا مدل 2021 ساخته شده است.

در مقایسه با شاسی بلند ترا که در دیگر بازارها فروخته می شود، این خودرو ظاهر و کابینی به روز شده دارد، ولی شکل کلی آن دست نخورده باقی مانده است.

ساده تر بخواهیم بگوییم، این خودرو در واقع یک مدل فیس لیفت نیسان ترا محسوب می شود. طراحی بخش جلو به لطف جلوپنجره V Motion، سپر عضلانی و چراغ های جدید با دیلایت های C شکل بسیار شبیه نیسان پاترول شده است.

مشتری ها امکان انتخاب بین 7 رنگ بدنه مختلف را هنگام خرید خواهند داشت. در داخل کابین از مواد اولیه درجه یک به رنگ مشکلی و خاکستری روشن استفاده شده و حس و حالی لوکس به سرنشین منتقل می شود.کابین نیسان X-Terra مدل 2021

بحث کابین که شد باید بگوییم نیسان X-Terra مدل 2021 به لطف صندلی های Zero Gravity جلو و ردیف دوم از نظر کیفیت سواری در کلاس خود بهترین است و به کمک شیشه های آکوستیک در پنجره های جلو و کناره ها سروصدای اضافی داخل کابین نخواهید شنید.

خودرو همچنین به یک داشبورد کاملا جدید با مواد اولیه نرم مجهز است. بخش بالایی داشبورد یک دیزاین فل داشته و کنسول مرکزی از یک صفحه نمایش 9 اینچی اطلاعات سرگرمی بهره می برد. در این خودرو برای اولین بار شاهد عرضه سیستم های ایمنی فعال هستیم که در مدل پرچم دار پلاتینیوم مواردی مانند سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف شاخ به شاخ، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هوشمند حواس پرتی راننده و ترمز اضطراری خودکار عرضه شده اند.

مانند ناوارا، نیسان X-Terra مدل 2021 به فرمان سه پر جدید نیسان مجهز شده و برای سرنشین های ردیف جلو و عقب اسلات های USB تایپ C و A وجود دارند.

مدل پایه این خودرو به یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با 165 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور مجهز است که خروجی هایش را به یاری یک گیربکس هفت دنده اتومات به هر چهار چرخ منتقل می کند. مشتریانی که به دنبال آفرود رفتن با این خودرو هستند از شنیدن خبر تجهیز نیسان X-Terra مدل 2021 به 4Wheel Lock، دیفرانسیل لغزش محدود و دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی عقب قطعا خوشحال خواهند شد.

فروش نیسان X-Terra مدل 2021 در خاورمیانه از ماه آینده قرار است شروع شود. هنوز معلوم نیست آیا خودروی نیسان ترا در بازارهای دیگر نیز تغییرات این خودرو را خواهد داشت یا نه.