شرکت رنو در دهه 70 میلادی روزهای بسیار خوبی در دنیای خودرو سپری می کرد.  بیش از هشت میلیون دستگاه خودروی ساب کامپکت رنو 4 تولید و طی سه دهه فروخته شد و در عین حال، این شرکت حدودا 9 میلیون دستگاه رنو 5 نیز در طول دو دهه توانست بفروشد.

این دو خودرو نهایتا از خط تولید شرکت خارج شدند، ولی به نظر می رسد شرکت فرانسوی رنو قصد دارد این بار در قالب خودروهای الکتریکی آن ها را دوباره زنده کند.

این خبر را اتونیوز اروپا به نقل از دو منبع ناشناس نزدیک به رنو منتشر کرده است. این موضوع بخشی از برنامه شرکت برای بهبود فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپایی با تولید خودروهای الکتریکی می باشد.

رنو سال پیش اعلام کرده بود که قصد دارد 2 میلیارد یورو در هزینه های خود طی سه سال آینده صرفه جویی کند. البته بدون شک پاندمی ویروس کرونا روی خراب شدن اوضاع مالی این شرکت تاثیر زیادی داشته است. یکی از استراتژی هایی که رنو ممکن است از آن برای عبور از بحران استفاده کند تمرکز روی محصولات پرسودتر مانند خودروهای الکتریکی و شاسی بلندهاست که به نوعی نقطه مقابل استراتژی قبلی این شرکت تحت مدیریت کارلوس گون می باشد.

البته هنوز شرکت رنو به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده و در حال حاضر نباید خیلی آن را جدی بگیریم.

انتظار می رود در آینده نزدیک، لوکا ده مئو، مدیرعامل رنو در مورد استراتژی جدید شرکت سخنرانی کند. این اتفاق احتمالا روز 14 ژانویه خواهد افتاد و تا آن موقع، خبر بازگشت احتمالی رنو 5 در قالب خودروی الکتریکی را خیلی جدی نگیرید.