شرکت ایران خودرو در جهت کاهش سهم محصولات با نشان خارجی در خطوط تولید خود قصد دارد تا پژو پارس جدید را با تغییرات داخلی تولید و وارد بازار کند. سال قبل خبری مبنی بر آغاز پروژه تولید پژو پارس منتشر شد که اکنون گویا این پروژه در فاز نخست آغاز شده و به زودی پژو پارس پلاس وارد بازار خواهد شد.

بنا به گفته های یک منبع آگاه شرکت ایران خودرو سفارش طراحی فیس لیفت اتاق پارس را به طراحان مختلف داده است و در صورت تایید، تولید نسخه های اولیه پارس جدید آغاز می شود. همچنین در صورت تولید این خودرو احتمالا نشان پژو از روی آن حذف شده و با نشان ایران خودرو وارد بازار خواهد شد. ساختار و سازه اصلی پارس با توجه به سیاست های تعریف شده تغییری نخواهد کرد و تنها ظاهر آن در زوایای گوناگون به روز خواهد شد.

برخی منابع آگاه می گویند پژو پارس جدید با موتور XU و TU5 پلاس وارد بازار می شود و 105 تا 112 اسب بخار قدرت را با گشتاور نزدیک به 150 تا 160 نیوتن متر ارائه می دهد. گیربکس این خودرو همچنین ارتقا یافته و از نوع 6 سرعته دستی خواهد بود.

از امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، صندلی های برقی جلو، کامپیوتر سفر جدید، سنسور باد لاستیک و… اشاره کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان ما ایرانی ها چه زمانی بالاخره از دست محصولات مختلف پلت فرم بسیار قدیمی پژو 405 راحت خواهیم شد؟