همان طور که قبلاً در مطلبی جداگانه به آن پرداختیم، چند روز پیش بود که هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت که شرکت وی به زودی قصد دارد سه محصول جدید را وارد خطوط تولید خود کند. همان طور که احتمالاً می دانید، پژو 301 یکی از این سه خودرو است.

پژو 207i با سقف پانوراما و دنا پلاس اتوماتیک دو محصول جدید دیگر ایران خودرو هستند که تولید آزمایشی آن‌ها را شرکت شروع کرده است. از طرفی دیگر، طی هفته‌های گذشته بود که پیش فروش پژو 207i با سقف پانوراما در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک توسط ایران خودرو آغاز شده و چند ماه پیش هم این شرکت پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک را انجام داد. اکنون به نقل از هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت قصد دارد به زودی پیش فروش پژو 301 تولید داخل را در دو تیپ LX و ALX آغاز کند. تیپ LX نسخه فول دنده‌ای پژو 301 است و تیپ ALX نیز نمونه اتوماتیک آن محسوب می‌شود.

خط تولید پژو 301

ظاهراً ایران خودرو فعلاً قصد دارد دو تیپ از پژو 301 را وارد خطوط تولید خود کند و در ابتدای ورود به بازار، فول ترین نسخه‌های آن را خواهد فروخت. چندی پیش با شروع تولید آزمایشی پژو 301 در کارخانه ایران خودرو متوجه شدیم که این سدان جذاب در چهار تیپ مختلف مونتاژ خواهد شد.

همان طور که احتمالاً می دانید، این خودرو با موتور 1.6 لیتری EC5 که 114 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد وارد بازار خواهد شد. از برخی مهم‌ترین آپشن هایی که شرکت ایران خودرو روی دو نسخه فول پژو 301 می‌خواهد ارائه کند می‌توان به کروز کنترل، چراغ‌های LED روز روشن، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور فشار باد لاستیک و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟