خودروی سدان فست بک قدرتمند شرکت کیا را همه می شناسیم. این شرکت کره ای اخیرا مدل به روز شده کیا استینگر مدل 2021 را رونمایی کرده و شاهد برخی پکیج های طراحی جدید، تجهیزات تقویت ده و بسیار امکانات ایمنی هستیم.

استینگر در مدل جدید خود به یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری مجهز شده است که یک سیستم سوپاپ اگزوز متغیر الکترونیکی داشته و در حالت رانندگی اسپرت صدای بهتری تولید می کند. از طرف دیگر در حالت های اکو یا کامفورت صدای اگزوز بسیار کم تر می شود. این موتور با 3 اسب بخار قدرت بیشتر به نسبت پارسال اکنون 368 اسب بخار قدرت تولید می کند.

پیشرانه توربو دوقلوی خودرو به یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز شده و کیا می گوید این ترکیب فنی شخصیت یک مدل گرن توریسمو را به کیا استینگر مدل 2021 بخشیده است. توماس شمرا، از مدیران ارشد گروه هیوندای در این باره گفته:

تقریبا یک دهه بعد از رونمایی کانسپت کیا جی تی در سال 2011، استینگر اکنون مدل پرچم دار برند کیا محسوب می شود. استینگر در میان محصولات ما بهترین سواری را داشته و قادر است در عین راحتی و آسایش تجربه سواری فوق العاده اسپرتی را در اختیار راننده قرار بدهد.

داخل کابین، خودروی به یک صفحه نمایش 8 اینچی جدید با قابی باریک مجهز شده، ولی شما در صورت تمایل می توانید آپشن صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز خریداری کنید. از طرف دیگر، صفحه کیلومتر و آمپرهای 3.5 اینچی مدل قبلی جای خود را به یک صفحه ال سی دی بزرگ تر 4.2 اینچی داده و در صورت تمایل صفحه نمایش تمام دیجیتال 7 اینچی را نیز می توانید سفارش بدهید.

از دیگر موارد قابل توجه کابین می توان به آپشن استارت از راه دور اشاره کرد. جالب این که در برخی بازارها کیا استینگر مدل 2021 به قابلیتی مجهز خواهد بود که راننده می تواند قبل از سوار شدن گرم کن صندلی ها و سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن کند.

کابین کیا استینگر مدل 2021

علاوه بر تمام سیستم های کمکی رانندگی که در مدل 2020 خودرو عرضه شده بود، کیا استینگر مدل 2021 اکنون از موارد دیگری مانند سیستم هشدار خروج امن، رادار نقطه کور با زاویه دید عریض تر، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم کمکی رانندگی در اتوبان و سیستم هشدار سرنشین عقب بهره می برد.

از نظر تغییرات ظاهری کیا استینگر مدل 2021 به چراغ های جلو و عقب جدید، دو رینگ 18 و 19 اینچی جدید و دو پکیج طراحی ظاهری جدید مجهز شده است. پکیج تیره شامل تزئینات مشکی براق دیفیوزر، سراگزوزهای مشکی و لوگوی مشکی استینگر می شود و با سفارش پکیج مشکی مواردی مانند رینگ های 19 اینچی مشکی مات، اسپویلر صندوق عقب جدید، قاب آینه های مشکی و تریم گلگیرهای مشکی را می توانید به خودروی خود اضافه کنید.

فروش کیا استینگر جدید از سه ماهه سوم امسال در کره جنوبی قرار است شروع شود.