شرکت نیسان از روز گذشته فروش پیکاپ ناوارا جدید را در اروپا آغاز کرده و به همین دلیل، جزئیات کامل و همچنین تصاویر بیشتری از این پیکاپ تراک محبوب منتشر نموده است.

به خاطر تغییرات ظاهری حداقلی شاید باعث شوند این خودرو خیلی جدید به نظر نرسد، ولی بیشتر به روزرسانی های نیسان ناوارا زیر کاپوت اتفاق افتاده که نه تنها آن را به خودرویی راحت‌تر و کم مصرف‌تر تبدیل کرده، بلکه ناوارا جدید قوی‌تر از همیشه نیز شده است.

به عنوان مثال، این وانت جذاب ژاپنی به یک موتور دیزلی 2.3 لیتری چهار سیلندر جدید مجهز شده که در تمام نسخه‌های خود به دو توربوشارژر مجهز می‌باشد. مدل پایه 160 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور دارد و در قوی‌ترین نسخه خود، این موتور 187 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نیسان همچنین این موتور را با پیستون‌های فولادی، رینگ پیستون‌های با روکش کربنی، ضریب کمپرس کم‌تر، افزایش فشار سوخت به لطف استفاده از یک پمپ جدید، سیستم خنک کننده بهینه شده و همچنین یک اگزوز جدید که از فیلتر ذرات و تکنولوژی SCR استفاده می‌کند به روزرسانی کرده است. نتیجه این تغییرات میزان آلایندگی کم‌تر و مصرف سوخت بهتر می‌باشد.

این موتور 2.3 لیتری دیزلی به یک گیربکس شش دنده دستی کاملاً جدید متصل می‌شود که نیسان ادعا می‌کند بسیار بهینه شده و تعویض دنده فوق العاده راحتی دارد. علاوه بر این، آپشن گیربکس هفت دنده اتومات نیز تغییراتی داشته و بهتر از همیشه است.

نیسان ناوارا یکی از معدود پیکاپ تراک های حال حاضر بازار است که از یک سیستم تعلیق 5 میله‌ای بهره می‌برد. جالب این که شرکت از این سیستم تعلیق در مدل King Cab هم استفاده کرده است. این موضوع نه تنها سواری ناوارا King Cab را بسیار بهتر و راحت‌تر کرده، بلکه سبب افزایش ظرفیت بار خودرو نیز شده و این تراک جدید، ظرفیت باری بین 1115 تا 1180 کیلوگرم دارد.

نیسان همچنین ارتفاع عقب خودرو را 25 میلی متر بیشتر کرده و کمک فنرهایی ویژه را به سیستم تعلیق عقب اضافه کرده است. از تغییرات فنی دیگر می‌توان به تقویت سیستم تعلیق جلو و بازبینی کامل سیستم ترمز با نصب دیسک ترمزهای بزرگ‌تر در جلو و کاسه‌های بزرگ‌تر در عقب اشاره کرد.