شرکت اوپل کمپین تیزرهای تبلیغاتی نسل جدید موکا را به گونه‌ای شروع کرده که به مخاطبان، تغییرات جدید این خودرو از نظر طراحی و حتی پلت فرم را بتواند به خوبی نمایش دهد. در این تیزر ویدیویی نسخه الکتریکی اوپل موکا را از کناره‌ها به وضوح می‌توانیم مشاهده کنیم. با توجه به تصاویر جاسوسی که امروز از این خودرو منتشر شده، کراس آور کوچک اوپل موکا ظاهری متفاوت داشته و برخی عناصر طراحی کانسپت GT X Experimental مدل 2018 را به وضوح می‌توان در آن مشاهده کرد.

شرکت اوپل در تیزر خود جزئیات زیادی از طراحی خودرو را منتشر نکرده، ولی خیلی‌ها اعتقاد دارند این مدل جدید روی پلت فرم تازه‌ای که اوپل و پژو سیتروئن اخیراً طراحی کرده‌اند ساخته خواهد شد. منظور ما پلت فرم CMP است، با این اوصاف با اطمینان می‌توان گفت که نسل جدید اوپل موکا از نظر فنی شباهت‌های زیادی به پژو 2008 و دی اس 3 کراس بک خواهد داشت.

نسخه الکتریکی اوپل موکا

اوپل گفته که نسخه الکتریکی این خودرو در دست طراحی است و شرکت آن را در اولویت قرار داده و از اوایل 2021، قصد دارد فروش این مدل را شروع کند. گزینه‌های پیشرانه‌های این خودرو مشابه پسرعموهای فرانسوی‌اش خواهند بود، از این رو مشتریانی که علاقه‌ای به مدل الکتریکی ندارند می‌توانند نسل جدید موکا را با موتور بنزینی نیز بخرند.

با در نظر گرفتن پژو 2008، انتظار عرضه موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربو بنزینی در سه نسخه 100، 130 و 155 اسب بخاری و همچنین موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر در دو نسخه 100 و 130 اسب بخاری را می‌توانیم داشته باشیم. نسخه الکتریکی اوپل موکا به یک موتور الکتریکی 136 اسب بخاری و یک پک باتری 50 کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود و با یک بار شارژ، می‌تواند مسافتی معادل 320 کیلومتر را طی کند.

نسل جدید اوپل موکا

از نظر طراحی کابین، شرکت اطلاعات زیادی منتشر نکرده و فقط ما می دانیم که این خودرو به یک کابین تمام دیجیتال مجهز خواهد بود. این ادعا احتمالاً بدین معنی می‌باشد که خودرو قرار است به یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ با دکمه‌های لمسی مجهز شود. طراحی کابین این خودرو به احتمال زیاد مشابه اوپل کورسا، البته با فضای سرنشین و بار بیشتر خواهد بود.

شرکت گفته نسل جدید موکا را به زودی رونمایی جهانی خواهد کرد. با توجه به این که اوپل زمانی تحت مالکیت جنرال موتورز بود و نسل فعلی موکا همزمان با بیوک انکور وارد بازار شد، می‌توانیم منتظر رونمایی نسل جدید این خودرو نیز باشیم.