پرفروش ترین خودروی نیسان در اروپا یعنی قشقایی با توجه به این که در سال 2013 رونمایی شده، بدون شک امروز دیگر یک مدل قدیمی محسوب می شود. این خودرو با نام عجیب و غریب خود که اشاره به یک قوم ایرانی دارد، در حال آماده شدن برای ورود به نسل سوم خود است. در همین راستا شرکت یک تصویر تیزر جدید از نیسان قشقایی مدل 2021 منتشر کرده که بخشی از کابین متفاوت آن را به نمایش می گذارد.

از چپ به راست که شروع کنیم، نیسان قشقایی مدل 2021 به یک صفحه کیلومتر و آمپرهای 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش هدآپ 10.8 اینچی دیده می شوند. نیسان می گوید این بزرگ ترین هدآپ در سگمنت نیسان قشقایی جدید است و اطلاعات مختلفی را روی پنجره جلو به راننده نمایش می دهد.

بزرگ ترین تغییر در ترکیب داشبورد یک صفحه نمایش 9 اینچی اطلاعات سرگرمی جدید می باشد که دقیقا بالای کنسول مرکزی قرار گرفته است. این سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می کند. در صورت خرید تریم های گران تر قشقایی نیسان یک سیستم صوتی Bose با 10 اسپیکر و یک ساب ووفر نصب شده در قسمت عقب خودرو در اختیار شما قرار خواهد داد.

از دیگر تجهیزات جدید این خودرو می توان به شارژ بی سیم، پورت های USB جلو و عقب، پشتیبانی از آمازون الکسا و گزارش سلامتی خودرو اشاره کرد. خودرو همچنین یک اپ تلفن همراه به نام نیسان کانکت نیز دارد که به کمک آن می توان کنترل چراغ ها، بوق، باز و بسته کردن درها را به دست گرفت و تنظیم هشدارهای سرعتی، زمانی و منطقه ای را انجام داد.

نمونه تستی نیسان قشقایی مدل 2021
نمونه تستی نیسان قشقایی مدل 2021

به طور کلی کابین نیسان قشقایی مدل 2021 بزرگ تر شده، در واقع شرکت با این کار می خواهد قشقایی و جوک از نظر ابعاد متفاوت تر از هم شوند. سرنشین های ردیف عقب 28 میلی متر فضای زانوی بیشتر دارند و فضای سر سرنشین های عقب و جلو 15 میلی متر بیشتر شده است. این کراس اور کامپکت 35 میلی متر طول، 32 میلی متر عرض و 25 میلی متر ارتفاع بیشتری در مقایسه با مدل فعلی دارد و طول بین دو محور آن نیز 20 میلی متر بیشتر شده است.

گران ترین تریم این خودرو به تجهیزاتی مانند ماساژور صندلی های جلو با سه تنظیم قابل انتخاب مجهز است.

فروش قشقایی بنزینی در اروپا از سال آینده با یک موتور 1.3 لیتری توربو هیبریدی ملایم با 138 اسب بخار قدرت و گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو شروع خواهد شد. در صورت انتخاب گیربکس CVT قدرت خودرو به 155 اسب بخار افزایش پیدا می کند و می توانید سیستم دو دیفرانسیل را نیز سفارش بدهید. یک مدل هیبریدی به نام e-Power نیز با 188 اسب بخار قدرت و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.