شرکت ایران خودرو اخیرا تصاویر رسمی خودرو رانا پلاس پانوراما 6 دنده را همراه با مشخصات فنی منتشر کرده است. بنا به گفته برخی منابع آگاه گویا این خودرو طی هفته های آینده وارد بازار خواهد شد. شرکت ایران خودرو محصول رانا پلاس پانوراما 6 دنده را با کد کلاس 61502 به تولید می رساند و این محصول تفاوت های زیادی با رانا پلاس کد 61015 دارد.

رانا پلاس پانوراما 6 دنده مجهز به موتور TU5 پلاس می باشد و بنا به گفته های شرکت ایران خودرو این پیشرانه توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و گشتاور 144 نیوتن متر را دارد. قبل از این طراحان موتور TU5 پلاس عنوان کرده بودند که این پیشرانه بر روی محصولات تارا و رانا پلاس توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و گشتاور 150 نیوتن متر را دارد.

رانا پلاس شش دنده

ولی در حال حاضر پس از تست های نهایی گویا با میزان تولید قدرت بیشتری مواجه شدند و طرف دیگر کاهش 6 نیوتن متر گشتاور نسبت به EC5 و TU5 پلاس اولیه موجب شده تا بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کند.

سیستم انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما در شرکت نیرو محرکه تولید می شود که از نوع 6 دنده دستی ( MT6 ) است. ضرایب دنده های سیستم انتقال قدرت این محصول به ترتیب دنده یک 3.58، دنده دو 2.04، دنده سه 1.29، دنده چهار 0.97، دنده پنج 0.76، دنده شش 0.60، دنده عقب 4.17 می باشد.رانا پلاس شش دنده

شرکت ایران خودرو به طور رسمی اعلام کرده است که رانا پلاس پانوراما 6 دنده مجهز به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سقف شیشه ای ثابت با سایه بان دستی، تهویه دستی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… است.

لازم به ذکر است که برخلاف تصاویر منتشر شده از این محصول و وجود رینگ های آلومینیومی، شرکت ایران خودرو گویا قصد دارد این خودرو را با رینگ های فولادی عرضه کند. در حال حاضر تولید این محصول با ویژگی های جدید در شرکت ایران خودرو آغاز شده است و احتمالا این محصول تا تابستان 1400 وارد بازار خواهد شد.