نسل دوم خودروی سوپرمینی رنو ساندرو سال 20104 رونمایی شدن و بعد از آن، در سال 2016 شاهد معرفی یک فیس لیفت نیمه عمر از این خودرو بودیم. دهه جاری میلادی تقریباً به پایان رسیده و اکنون، ظاهراً وقت سورپرایز است! عکاسان جاسوسی اخیراً موفق شده‌اند برای اولین بار تصاویر نمونه آزمایشی نسل جدید رنو ساندرو را شکار کنند. گرچه این مدل پوشش استتاری زیادی روی خود دارد، ولی با اندکی دقت می‌توان متوجه طراحی بدنه شیک آن شد.

این خودرو که در واقع نسخه‌ای ارزان‌تر از رنو کلیو می‌باشد نه تنها پنل های بدنه کاملاً جدید روی خود دارد، بلکه چراغ‌های جلو و عقب آن نیز از نو طراحی شده‌اند. اگر با دقت به خودرو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دستگیره درهای قدیمی ساندرو بالاخره حذف شده و در باک نیز طراحی جالبی دارد. یکی دیگر از نشانه‌ها مبنی بر تغییر در طراحی بدنه خودرو را می‌توان روی برش درهای عقب پیدا کرد. موردی که نشان می‌دهد طراحی پنجره عقب نیز دست خوش تغییر شده است.

نمای کناری نسل جدید رنو ساندرو

سیم آبی که از کاپوت بیرون آمده احتمالاً مربوط به یک دستگاه اندازه گیری می‌باشد. اگر به عکس دقت کنید سیم نهایتاً به داخل کابین راه پیدا می‌کند. به احتمال زیاد شرکت روی نمونه‌های تستی این خودرو در حال آزمایش پیشرانه‌های مختلفی هست و می‌توانیم انتظار موتورهای جدید برای این هاچ بک کوچک داشته باشیم.

گرچه در این سری تصاویر کابین را نمی‌توان دید، ولی در بعضی از تصاویر نمایی از کابین دیده می‌شود. ظاهراً نسل جدید رنو ساندرو به یک صفحه نمایش تبلت مانند مجهز خواهد بود. سیستم اطلاعات سرگرمی موجود روی مدل فعلی ساندرو چند سالی می‌شود که رونمایی شده و به همین دلیل، به احتمال زیاد روی نسل جدید خودرو شرکت سیستم اطلاعات سرگرمی جدید ارائه کرده است.

سه رخ نسل جدید رنو ساندرو

رنو قبلاً اعلام کرده بود که در طراحی نسل جدید ساندرو، به جای پلت فرم قدیمی B0 از پلت فرم جدید CMF-B استفاده خواهد کرد. جالب این که رنو کلیو هم روی همین معماری ساخته شده است. البته فقط پلت فرم دو خودرو مشترک است و با توجه به این که رنو می‌خواهد قیمت نسل جدید ساندرو را پایین نگه دارد، تا جای ممکن تفاوت قطعات بین دو خودرو وجود خواهد داشت.

با نگاهی به مشخصات فنی رنو کلیو، می‌توان انتظار داشت که مدل پایه ساندرو جدید به یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی با 65 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور مجهز شود. نسخه قوی‌تر همین موتور 72 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور دارد. یک موتور 1 لیتری توربو نیز احتمال برای آن عرضه خواهد شد که 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت یک موتور دیزلی 15 لیتری dCi در دو نسخه با 85 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور و 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. بدون شک خبری از موتور 1.3 لیتری توربو بنزینی با 130 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور رنو کلیو روی این خودرو نخواهد بود.

رخ نسل جدید رنو ساندرو

مانند کلیو، تمام نسخه‌های رنو ساندرو جدید به ترمزهای عقب کاسه‌ای مجهز خواهند بود. در تصاویر نمونه تستی نیز این مورد کاملاً مشهود است. مدل‌های بنزینی این خودرو یک گیربکس 5 دنده دستی دارند و نسخه‌های دیزلی قرار است به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز شوند. اگر به رنو موتور 1.3 لیتری TCe را بخواهد روی این خودرو ارائه کند، می‌توان انتظار یک گیربکس هفت دنده اتومات نیز برای آن داشت.

نسل جدید رنو ساندرو در سال 2020 و به احتمال زیاد در نمایشگاه خودروی ژنو در اسفند ماه امسال، یا شهریور سال بعد در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد. بعدها شرکت نسخه استپ وی را نیز معرفی خواهد کرد.