شرکت کیا مجموعه ای از تصاویر جدید خودروی کیا سورنتو مدل 2021 را همزمان با جزئیات قیمتی و پیشرانه های این خودرو ویژه بازار استرالیا منتشر کرده است.

در این کشور، سورنتو جدید با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. اولی یک 2.2 لیتری 4 سیلندر دیزلی با 198 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور می باشد. این موتور به یک گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات متصل شده است. مشتریان استرالیایی همچنین قادر به خرید کیا سورنتو مدل 2021 با موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری بنزینی با 268 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور نیز خواهند بود.

در آمریکا، کیا سورنتو مدل 2021 همچنین با یک پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی 44.2 کیلوواتی و پک باتری 1.49 کیلووات ساعتی لیتیم یونی نیز قابل سفارش است. این پیشرانه 227 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و همراه با یک گیربکس شش دنده اتوماتیک عرضه می شود. در بازار آمریکای شمالی این خودرو همچنین با پیشرانه 2.5 لیتری T-GDI با 277 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور هم وجود دارد.کابین کیا سورنتو مدل 2021

انتشار این تصاویر به ما فرصت خوبی برای آشنایی با طراحی ظاهری و کابین فوق العاده جذاب این خودروی شاسی بلند بیندازیم. کیا می گوید در طراحی سورنتو جدید سعی شده خودرو در عین حفظ میراث سورنتو، ظاهری جدید داشته باشد. در همین راستا، خودرو کماکان به جلوپنجره دماغه ببر که به نوعی امضای کیا محسوب می شود مجهز شده و از چراغ های دیلایت جدید به نام «چشم ببر» نیز بهره می برد. طراحی بخش عقب نیز در مقایسه با نسل قبلی سورنتو تغییرات بسیاری داشته و شاهد استفاده از چراغ های عمودی، به سبک کیا تلوراید هستیم.

داخل کابین، از تغییرات مهم می توان به استفاده از صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد.

شرکت کیا هنوز جزئیات قیمتی این خودرو در بازار آمریکا را اعلام نکرده، ولی استرالیایی ها از امروز می دانند برای خرید کیا سورنتو مدل 2021 باید چقدر پول پرداخت کنند. در این کشور، قیمت مدل پایه 2WD S بنزینی اتومات از 34 هزار دلار شروع شده و در تریم قدرتمند جی تی لاین دیزلی اتومات به 47 هزار دلار می رسد.