در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بعد از بحث و گفت و گو در مورد برنامه های سید رضا فاطمی امین و صحبت نمایندگان مخالف و موافق، به وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت جدید رای اعتماد دادند.

به گزارش سوییچ به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس، سید رضا فاطمی امین را با ۲۰۵ رای موافق، ۶۰ رای مخالف، ۱۴ ممتنع و ۶ رای سفید به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم انتخاب کردند.

سیدرضا فاطمی امین متولد سال ۱۳۵۳ بوده و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.

وی تجربیات و سوابق اجرایی مهمی از جمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را در کارنامه خود دارد. همچنین در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تألیفات متعددی در این حوزه نیز دارد.