اگر چند وقت دیگر به یکی از نمایندگی‌های رسمی کیا هیوندای مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که قیمت شاسی بلندهای هفت سرنشین هر دو برند کره‌ای اندکی گران‌تر شده است. در گزارش جدیدی که در سایت Cars Direct منتشر شده، اخیراً هر دو مدل هیوندای پالیسید و کیا تلوراید برای مدل سال جدید و در همه تریم ها افزایش قیمت داشته‌اند. زمانی که گروه هیوندای موتور قیمت هر دو مدل را اعلام کرد، کیا تلوراید قیمت بالاتری نسبت به پالیسید داشت و احتمالاً در مدل سال جدید نیز اوضاع به همین منوال باقی خواهد ماند.

در گزارش مذکور گفته شده که هیوندای قیمت پالیسید را 250 دلار افزایش داده است که 225 دلار مربوط به قیمت پایه خودرو و 25 دلار مربوط به هزینه نمایندگی است. با این حساب، قیمت پایه هیوندای پالیسید در مدل سال جدید از 32 هزار و 895 دلار شروع می‌شود. قبلاً این قیمت برابر با 32 هزار و 645 دلار بود. با این افزایش قیمت، اکنون برای خرید گران‌ترین تریم این خودرو یعنی پالیسید لیمیتد دو دیفرانسیل باید 47 هزار و 745 دلار بپردازید.

از سوی دیگر کیا تلوراید نیز گران‌تر شده و در کل، این خودرو افزایش قیمتی برابر با 275 دلار داشته است. قیمت پایه کیا تلوراید در مدل سال جدید از 33 هزار و 60 دلار شروع می‌شود که 165 دلار گران‌تر از هیوندای پالیسید است. قیمت مدل سال پیش تلوراید 32 هزار و 785 دلار بود.

برخلاف اوضاع نه چندان خوب بازار خودرو، فروش هر دو مدل در سال 2019 بسیار خوب بود. کیا طی سال پیش 58 هزار و 604 دستگاه تلوراید توانست بفروشد و از سوی دیگر، هیوندای تعداد 28 هزار و 736 دستگاه خودروی شاسی بلند پالیسید طی سال پیش فروخته بود. البته باید این نکته را ذکر کنیم که پالیسید دیرتر از تلوراید در بازار عرضه شد. تقاضای بازار برای شاسی بلندها همچنان بالاست و علاوه بر آن، کیا و هیوندای برخی طرح‌های تشویقی نیز برای فروش شاسی بلندهای هفت سرنشین خود در نظر گرفته بودند.

در حالی که افزایش قیمت اندک ممکن است کمی مشتریان این خودرو را ناراحت کند، ولی به نظر نمی‌رسد تأثیر منفی زیادی بتواند روی فروش آن‌ها داشته باشد. کیا تلوراید اخیراً موفق شد عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را به خود اختصاص بدهد و اخیراً شایعاتی شنیده شده که کیا می‌خواهد علاوه بر نسخه با طول بین دو محور بیشتر این خودرو، یک ‌تریم لوکس‌تر و همچنین یک پکیج آفرود نیز برای آن عرضه کند. نظر شما در مورد این دو شاسی بلند هفت سرنشین کره‌ای چیست؟ آیا دوست داشتید این خودروها با آزاد شدن واردات خودرو در ایران نیز عرضه می‌شدند؟