رضا شیوا، رئیس شورای رقابت امروز در صحبت با رسانه‌ها در مورد قیمت جدید خودروها گفته که شرکت‌های خودروساز این امکان را خواهند داشت که هر سه ماه یک بار، با توجه به نرخ تورم درخواست افزایش قیمت خودرو بدهند. وی در صحبت‌های خود همچنین تاکید کرده که برای این کار حتماً نیاز به تأیید کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

رئیس شورای رقابت با اشاره به حق خودروسازها برای درخواست تجدید نظر در قیمت خودرو گفته که شرکت‌های خودروساز درخواست خود را با استناد به هزینه‌های تولید به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌نمایند و این وزارت خانه نسبت به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی اقدام می‌کند.

رضا شیوا در ادامه صحبت‌های خود گفته که بعد از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی محاسبات دقیق انجام و اگر لازم به اصلاح قیمت‌ها شامل افزایش قیمت خودرو یا کاهش باشد، تغییرات اعمال خواهند شد، البته این موضوع بایستی طبق دستورالعمل شورای رقابت و با تأیید ستاد تنظیم بازار انجام شود.

دیروز هم سهیل معمار باشی، مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت در صحبت‌هایی با اشاره به موضوع اعلام فصلی قیمت خودرو گفته بود که در صورت عدم اعلام به موقع قیمت خودرو در بازار، شاهد به هم ریختگی بازار خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید موضوع اعلام قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت چه زمانی قرار است انجام شود. تحلیل گران بازار پیش بینی می‌کنند در صورت افزایش دوباره قیمت کارخانه‌ای خودروها بدون شک شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

بعد از پایان فروش فوق العاده و پیش فروش ویژه ایران خودرو و سایپا در خرداد ماه شاهد رکود سنگینی بر بازار خودروهای داخلی هستیم و مردم در حال حاضر تمایل چندانی به خرید خودرو نشان نمی‌دهند. در واقع مردم به امید خرید ارزان تر خودروهای صفر کیلومتر از کارخانه فعلا تمایل به خرید از بازار نشان نمی دهند.