وضعیت عرضه و تقاضا در بازار خودرو نشان دهنده این است که همچنان نوسانات بازار موجب تغییر قیمت خودروها می شود. هم اکنون با افزایش نرخ ارز قیمت خودروها هم کمی تغییر کرده که موجب افزایش 14 میلیون تومانی برخی خودروها شده است، اما در این وضعیت قدرت چانه زنی خریداران بیشتر شده و نرخ معامله پایین تر از قیمت اعلامی اولیه است.

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می دهد قیمت سایپا 131 که هفته پیش نزدیک به 102 میلیون تومان معامله می شد دیروز به 107 میلیون تومان رسید. همچنین قیمت سمند LX طی هفته گذشته از 172 میلیون تومان به 185 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 405 هم از 177 میلیون تومان به 185 میلیون تومان رسیده و پژو پارس هم با قیمت 209 میلیون تومان در بازار معامله می شود. قیمت پژو 206 تیپ 2 هم از 182 میلیون تومان به 189 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 هم با قیمت 260 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در خصوص رانا LX هم باید به قیمت ۲۰۳میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم، همچنین هر دستگاه تیبا با قیمت 113 ‌میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت کوئیک دنده‌ای هم 136 میلیون تومان است.

فعالان بازار خودرو عقیده دارند که با وجود نوسان نسبی در قیمت برخی خودرو ها این بازار به ثبات رسیده است. برخی کارشناسان همچنین می گویند این ثبات تا پایان سال تداوم خواهد داشت و قیمت خودروها تغییر نخواهد کرد. نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این خصوص گفته که وضعیت قیمت ها ثابت است و ما شاهد افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت های بازار خودرو نیستیم.

وی با اشاره به اهمیت رشد تیراژ تولید خودرو در وضعیت قیمتی بازار، همچنین اشاره کرده که هم اکنون تقاضا برای خرید خودروهای صفر کیلومتر کاهش یافته است و قیمت خودروهای خارجی هم در صورت آزاد شدن واردات کاهش خواهد یافت. با توجه به ثبات در بازار ارز، قیمت خودرو هم تغییر نکرده و احتمالا این آرامش تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

هم اکنون به دلیل نبود مشتری بازار خودرو در رکود به سر می برد اما به مرور زمان تقاضای کاذب فروکش کرده و مصرف کنندگان واقعی وارد بازار خواهند شد.