26 اسفند 99 – امروز در مراسمی رسمی از تایر خودروی فیدلیتی که توسط شرکت کویر تایر طراحی و تولید شده رونمایی شد. سایز این تایر طبق اعلام شرکت 255x45x20 می باشد.

در راستای بومی سازی قطعات خودروی بهمن فیدلیتی که یکی از محصولات جدید شرکت بهمن محسوب می شود، کویر تایر به عنوان تولید کننده پیشرفته لاستیک خودروهای سواری در کشور، با استفاده از توان خود دو تایر در سایز های 18 و 20 را برای خودروی فیدلیتی طراحی و تولید کرده که سایز 20 اینچ این تایر برای نخستین بار در کشور توسط این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل کویر تایر  در مراسم رونمایی از تایر فیدلیتی ضمن خرسندی از همکاری با شرکت  بهمن موتور و با اشاره به این که کویر تایر پرچمدار تولید تایر های شاسی بلند است، گفته:

تایر 20 اینچ ویژه خودرو فیدلیتی طراحی و تولید شده که با توجه به این که با یک خودروی شاسی بلند سروکار داشتیم، همه موارد از جمله شتاب بالای خودرو و نیاز به حرکت در جاده های یخی، چنگ زنی، ترمز گیری در زمین های خیس و مقاومت غلطشی در طراحی این تایر در نظر گرفته شده است.فیدلیتی

3 اسفند 99 – شرکت بهمن موتور تصاویر محصول جدید فیدلیتی و مشخصات فنی آن را به طور رسمی منتشر کرده است. این شرکت با انجام تست های لازم و راه اندازی خطوط تولید در سال جهش تولید، آماده عرضه دو SUV جدید با نام های دیگنیتی و فیدلیتی است.

پلت فرم خودروی فیدلیتی در سال 2019 طراحی شده و شرکت بهمن با سرمایه گذاری بسیار زیاد آن را خریداری کرده است. خطوط تولید این خودرو در داخل کشور ایجاد شده و شرکت بهمن با دعوت قطعه سازان برای داخلی سازی این محصول برنامه بلند مدت دارد.

فیدلیتی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه  به دو صورت 5 نفره و 7 نفره به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی

ترکیب چراغ های اصلی و جلو پنجره بسیار زیبا و عامه پسند است. فیدلیتی با نزئینات کرومی و خطوط افقی به خودروی لوکس تبدیل شده و با چراغ های نمای جلو هماهنگ است. حفره های طرفین سپر و فضای زیر جلوپنجره هم به قطعات براق کروم آراسته شده اند.

در امتداد دستگیره ها از چراغ عقب تا گل گیر جلو خطی وجود دارد که نمایانگر خودرویی لوکس است. حجم دهی عالی در نزدیک رکاب و حالت سقف با شیب ملایم و ریل باربند از خصوصیات اسپرت این خودرو می باشد.

فرم در صندوق و چراغ های عقب و سپر نیز هماهنگ هستند. طول و عرض و ارتفاع و فاصله‌ی بین محورهای فیدلیتی به ‌ترتیب 4735، 1900، 1710 و 2720 میلی‌متر است.

فیدلیتی

طراحی داخلی و کابین

طراحی داشبورد، صفحه نمایش ایستاده، پنل دیجیتال برای تنظیمات تهویه مطبوع و کلیدهای داخلی هماهنگی بسیار خوبی دارند. از دیگر نکات مثبت طراحی داخلی فیدلیتی می توان به صندلی ها و تودری های چرم با پوشش نرم و نور محیط ملایم و همچنین ادوات براق با طرح مشابه آلومینیوم اشاره کرد.

زیبایی کابین این خودرو با استارت دکمه ای و ترمز دستی برقی بسیار بیشتر شده است. فیدلیتی یک SUV لوکس خانوادگی می باشد که با ظرفیت 5 نفره و 7 نفره عرضه خواهد شد و فضای صندوق عقب آن نیز دارای فضای 1680 لیتری است.

بهمن موتور فیدلیتی

پیشرانه و تجهیزات فنی

موتور مورد استفاده در خودروی فیدلیتی از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ می باشد. این موتور قادر است تا حداکثر 155 اسب ‌بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن ‌متر گشتاور در فاصله دور موتور 1750 الی 4000 دور در دقیقه تولید کند.

برای سیستم انتقال قدرت از جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه استفاده شده و خودرو دیفرانسیل جلو است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع مستقل چند میله ای می باشد. این خودرو با دو نوع رینگ آلومینیومی 20 اینچی و سایز لاستیک 225/45 همراه که انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است.

بهمن موتور

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

از دیگر امکانات خودروی فیدلیتی می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش لحظه ای فشار باد تایرها، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرم کن، برف پاک کن با سنسور باران، فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایشگر لمسی 10/25 اینچی، انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (میرور لینک)، شارژ وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، جلوآمپر 12.3 اینچی دیجیتال، تثبیت کننده سرعت خودرو، چراغ ها با تکنولوژی Full LED، روشنایی خودکار چراغ های جلو، سان روف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندق عقب (توسط پا)، کالیپرهای قرمز سیستم ترمز و… اشاره کرد.

در بحث ایمنی، این خودرو به ترمز ضدقفل، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA-EBD-EBA، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشدار دهنده انحراف از خطوط، تشخیص نقاط کور، ترمز پارک برقی به همراه توقف خودکار، دوربین 360 درجه، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی و  سیستم تشخیص مانع مجهز شده است.