بالاخره امروز تکلیف وزیر پیشنهادی صمت به مجلس مشخص شد و طبق اعلام حسین علی امیری، معاون پارلمانی حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز در مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس داشته پیشنهاد علیرضا رزم حسینی به مجلس به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در تشریح این خبر گفته که آقای روحانی با ارسال نامه‌ای به مجلس، آقای علیرضا رزم حسینی، استاندار سابق استان کرمان را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده است. قاعدتا معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت بایستی در جلسه علنی فردای مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شود.

حسین علی امیری همچنین گفته که طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی باید یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

وی در ادامه صحبت خود گفته:

رزم حسینی از فرماندهان دوره هشت ساله دفاع مقدس از لشکر ثارالله سپاه و قائم مقام شهید قاسم سلیمانی بوده و یکی از افتخارات ایشان ایثارگری و دریافت نشان فتح است. وزیر پیشنهادی صمت  پس از حضور در دفاع مقدس از سابقه مدیریت در چند شرکت بزرگ و عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی برخوردار بوده است و تجربه فعالیت‌های بازرگانی بسیار خوبی دارد. با توجه به این که آقای علیرضا رزم حسینی عضو هیئت مدیره چندین واحد معدنی نیز بوده است با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد. آقای رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ و تحصیل کرده رشته اقتصاد در دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

سوالی که مطرح می شود این که چرا حسن روحانی سرپرست فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی نکرده است. باید منتظر ماند و دید آیا مجلس اکثرا اصول گرا به علیرضا رزم حسینی اصلاح طلب رای اعتماد خواهد داد یا نه. احتمالا در هفته دوم مهر ماه می توانیم منتظر برگزاری جلسه رای اعتماد به علیرضا رزم حسینی باشیم.