خودروی پژو 207 پانوراما که از شهریور ماه امسال در بازار حضور دارد، با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده و توانسته یکی از نسخه های پرفروش پژو 207 باشد. اخیرا مدیر پروژه این خودرو در صحبت هایی اشاره کرده که پژو 207 پانوراما توانسته گواهینامه استاندارد ECE اروپا را به دست بیاورد.

وی همچنین ادعا کرده که این خودرو از آزمون های ایمنی مختلف سربلند بیرون آمده که شامل تست‌های ایمنی تصادف از جلو (ECE R94)، تصادف از پهلو (ECE R95)، مقاومت سقف (FMVSS 216) و آزمون‌های شیشه‌های ایمنی و نصب آنها روی خودرو (ECE R43) و ایمنی سرنشین در برخورد با قطعات داخل کابین (ECE R21) می باشند.

آقاجانی معمار می گوید روی قطعات مختلف این خودرو نیز تست های متعددی انجام شده و مثلا، سقف شیشه ای آن 18 تست مختلف شامل برخورد سر، برخورد گلوله و آزمون های ضربه را پشت سر گذاشته است.

طبق ادعای مدیر پروژه پژو 207 پانوراما، قطعات به کار رفته و همچنین طراحی سقف پانورامای این خودرو مشابه خودروهای اروپایی می باشد. لازم به ذکر است که سقف شیشه ای این خودرو در ایران و توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود و آقاجانی معمار می گوید این قطعه از همه آزمون ها سربلند بیرون آمده است.

ایران خودرو می گوید سالانه می خواهد 200 هزار دستگاه از پژو 207 سقف پانوراما را تولید کند، ولی هنوز مشخص نیست شرکت چه زمانی قصد دارد به این هدف تولید سالانه برسد.

جالب است بدانید سقف شیشه ای این خودرو ثابت بوده و به گفته آقاجانی معمار، این موضوع سبب افزایش میزان نور ورودی به کابین شما و دید بهتری در اختیار سرنشین های عقب قرار می دهد.

شیشه سقف این خودرو قادر است در صورت باز شدن سایبان، میزان نورو و انرژی ورودی را کنترل نموده و علاوه بر جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش به داخل کابین، جلوی افزایش دما را هم می گیرد.

ظاهرا ایران خودرو قصد دارد در آینده نسخه سقف پانورامای دنا و رانا را هم روانه بازار کند.