شرکت ایران خودرو جهت بهبود کیفی محصولات خود، برنامه ارتقای کیفیت پنج مدل در سال 1400 را اعلام کرده است. ایران خودرو قصد دارد دو محصول رانا پلاس و سورن پلاس را به سطح کیفی چهار ستاره و هایما اس 7 توربوشارژ را به سطح کیفی پنج ستاره برساند. شرکت ایران خودرو همچنین محصول جدید خود تارا را با چهار ستاره کیفی و مدل اتوماتیک را با پنج ستاره کیفی وارد بازار خواهد کرد.

ایران خودرو سال گذشته توانست با ارتقای ستاره کیفی محصول سمند، پارس خراسان سه ستاره، تولید دنا پلاس توربو دستی با چهار ستاره و اولین خودروی تمام ایرانی با پنج ستاره کیفی، توانست اهداف خود را در خصوص کیفیت محقق کند. این شرکت قصد دارد همین مسیر را در سال جاری نیز در پیش بگیرد.

امسال برنامه های داخلی سازی قطعات با مشارکت قطعه سازان، با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. همچنین در جهت مانع زدایی، با تامین مواد اولیه، قطعات با کیفیت، همچنین با اجرای فرآیند تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید، تلاش‌ ها در راستای ارتقای کیفیت در حوزه تامین و چابک‌ سازی فرآیند تائیدیه قطعات انجام خواهد پذیرفت.

شرکت ایران خودرو با جدیت رضایت مشتریان را از کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش دنبال می کند؛ بهبود در بعضی مکانیزم ها و سیستم های خودرویی و موتور در سال جاری اجرایی خواهد شد. همچنین 283 برنامه زیرساختی و 62 پروژه بهبود کیفیت برای محصولات و مجموعه ها برای سال 1400 مشخص شده است.

این شرکت خودروساز از سوی دیگر، در شرایط فعلی کرونا و تحریم ها موفق شد تا سطح کیفی محصولات خود را به میزان 10 درصد نسبت به سال 98 ارتقا دهد.

همچنین سال گذشته، شاخص های رضایت مندی مشتریان ایران خودرو از کیفیت و خدمات پس از فروش هم چهار درصد بالاتر از متوسط صنعت قرار داشته است. ایران خودرو با اختلاف پنج امتیازی در ارزیابی انجام گرفته از رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، در صدر جدول قرار دارد.