نعمت الله کاشانی، نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران امروز در مصاحبه ای با سایپا نیوز گفته که طراحی و تولید خودرو شاهین برای صنعت خودروی ایران افتخار بزرگی بوده و همه مردم آن را تحسین خواهند کرد. وی در مورد شاهین اتوماتیک و تاثیر آن روی بازار گفته که این روزها بازار خودروی ایران تشنه مدل های جدید است. با توجه به افزایش شدید قیمت و نارضایتی مردم، بدون شک با ورود خودروهای جدید و مدرن مانند شاهین می توان گلایه های مردم را کاهش داد.

وی با اشاره به این که طراحی و تولید شاهین باعث افتخار است، می گوید شرکت سایپا در دوران سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، در حالی که با خروج خارجی ها از ایران و عدم همکاری خودروسازها جهانی همه فکر می کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نکرده و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نخواهد شد، اما رونمایی از خودروهای جدید سایپا نشان داد که صنعت خودروی کماکان به مسیر خود ادامه می دهد.

کاشانی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران
کاشانی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران

وی در ادامه صحبت خود گفته که سایپا شاهین با این که در شرایطی سخت ، طراحی و تولید شده ولی موفق گشته استانداردهای جهانی را پاس کند، لذا عملکرد سایپا در این بخش قابل تقدیر بوده و با این تفاسیر به نظر می رسد صنعت خودرو در آستانه تحول قرار دارد.

به اعتقاد کاشانی، اگر شاهین اتوماتیک وارد بازار شود به خوبی می تواند با مدل های خارجی رقابت نماید. وی می گوید اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شود و کمتر کسی خواهان مدل دنده ای است، این رو برای آن که خواسته مردم هم عملی شود، پیشنهاد می کنم که سایپا خودروی شاهین اتوماتیک را وارد بازار کند، این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی های فنی قابل رقابت با مدل های خارجی است.

وی همچنین گفته امید دارد سطح قیمتی شاهین با توجه به افزایش قیمت ارز برای شرکت سایپا به صرفه باشد تا تولید این خودرو در تیراژ بالا ادامه پیدا کند، هر چقدر تولید خودرو افزایش پیدا کند از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد و دیگر مردم با نوسان قیمت روبرو نمی شوند.