محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران امروز در صحبتی که با رسانه ها داشته ادعای جالبی کرده و گفته که با توجه به روند رو به رشد صنعت خودرو، انتظار کاهش قیمت خودرو را داریم. واعظی که در حاشیه مراسم رسمی توقف تولید پراید با خبرنگاران صحبت می کرد ریو ضرورت توجه به بحث خودکفایی، تحقیق و و توسعه و همچنین ساخت خودروهای کاملا داخلی تاکید کرد. واعظی همچنین با اشاره به پیشرفت خوب صنعت خودروی ایران طی سال های اخیر گفته که این روزها در کشور، زنجیره تولید خودرو متشکل از خودروسازان و قطعه سازها در تلاش هستند تا خودروی با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرند.

محمود واعظی با اشاره به این که طی سال جهش تولید، مسیر اصلی و مهم صنعت خودرویر ایران خودکفایی، توجه ویژه به تحقیق و توسعه و تولید داخلی به‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم است گفته که طبق گزارش مدیران و مسئولان این بخش از حدودا 18 ماه پیش تاکنون تقریبا ۵۰ درصد ارزبری خودرو کمتر شده و مهندسان و طراحان ایرانی موفق شده اند خودرو‌هایی صد درصد داخلی تولید کنند که در عین زیبا و با کیفیت بودن، ایمنی خوبی نیز دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به توقف مونتاژ و خروج خودروی پراید از خط تولید بعد از ۲۷ سال افزوده اتفاق مهم امروز این است که اگر یک خودرویی مانند پراید از خط تولید خارج شده، به جای آن قرار است دو خودروی جدید به بازار عرضه شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه صحبت های خود گفته:

طبق گزارش‌ها طی چهار ماه اخیر که هم با بحران ویروس کرونا مواجه بودیم و هم فشار تحریم های خارجی افزایش یافته، تولید خودروهای سواری در ایران ۱۹ درصد و خودروهای وانت حدود ۳۵ درصد نسبت به سال 98 افزایش یافته است و آن طور که مدیران شرکت های خودروسازی کشور قول داده‌اند، قرار است این افزایش تولید کماکان ادامه داشته باشد. با افزایش تولید خودرو و عرضه مستقیم آن به دست مصرف‌ کننده، انتظار کاهش قیمت خودرو را داریم و امیدواریم بدین ترتیب از فعالتی دلال ها و واسطه ها  در بازار جلوگیری شود.