افزایش قیمت خودروها در بازار موجب شده تا تقریبا هیچ خریداری در بازار حضور پیدا نکند. این در حالی است که برخی فعالان عقیده دارند در گذشته هم شاهد قیمت های هنگفت در بازار بوده ایم، ولی به زودی قیمت ها کاهش خواهد یافت. قیمت خودرو در بازار طی هفته های گذشته روند افزایشی داشته و این موضوع باعث شده تا خریداران از بازار خارج شده و در انتظار واقعی شدن قیمت ها بمانند.

به گزارش سوییچ به نقل از فارس، بررسی بازار خودرو پس از تعطیلی کرونایی در کشور نشان می‌دهد، در حال حاضر قیمت هر دستگاه پراید در بازار به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده که نسبت به ۱۰ روز پیش حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است. قیمت تیبا صندوق‌دار نیز به ۱۵۰ میلیون تومان و تیبا هاچ بک به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.

دیروز هر دستگاه کوئیک آر در بازار ۱۷۵ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۵۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۲۹۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد.همچنین قیمت هر دستگاه پژو ۴۰۵ در بازار به ۲۳۵ میلیون تومان و پژو پارس به ۲۵۱ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه سمند ال ایکس با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. البته به دلیل نوسان قیمت‌ها ممکن است در بازار نرخ‌های دیگری نیز برای خودروها اعلام شود که اغلب قیمت‌ها دارای حباب بالایی است و واقعی به نظر نمی‌رسد.

علیرضا پورحسنی، فعال بازار خودرو گفت:

طی دو هفته اخیر همزمان با تغییر دولت و همچنین افزایش نرخ ارز شاهد اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم، به طوری که قیمت دلار از ۲۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده و قیمت خودرو نیز همپای آن بالا رفته است.

وی تصریح کرد: در این شرایط عرضه خودرو نیز به اندازه تقاضا صورت نمی‌گیرد و با انباشت خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان مواجه هستیم که به بالارفتن قیمت‌ها دامن زده است.

پورحسنی با بیان اینکه وقفه در مذاکرات نیز بر بالارفتن قیمت خودرو اثرگذار بوده است، اضافه کرده که پیش از انتخاب بایدن در آمریکا نیز قیمت‌های فعلی خودرو را تجربه کردیم و نرخ‌های دیروز بازار خودرو برایمان نامأنوس نیستند.اما با کنار رفتن ترامپ، قیمت‌ها در بازار شکسته شد.

موسی روزی‌طلب یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز درباره وضعیت فعلی این بازار گفت:

در حال حاضر که بحث انتقال قدرت به دولت جدید مطرح است، همزمان با اتفاقات سیاسی منطقه شاهد تغییر قیمت‌ها در بازار ارز و خودرو هستیم، اما با تشکیل کابینه و انتصاب وزرای جدید امکان اصلاح شرایط و بهبود وضعیت بازار فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت خودرو در بازار، آیا معامله‌ای هم برای خرید و فروش خودرو صورت می‌گیرد، گفته که قیمت‌ها بالا رفته اما معامله‌ای انجام نمی‌شود. در شرایطی که کسب و کار مردم راکد است، در بازار خودرو فقط قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند، اما خریدی اتفاق نمی‌افتد.