این روزها در همه جای دنیا محبوبیت کراس اورها و شاسی بلندها بیش از پیش شده و به همین خاطر، خودروسازها سخت در تلاشند تا با کاهش تنوع محصولات سدان خود، ظرفیت بیشتری از خط تولیدشان را در اختیار کراس اورها و شاسی بلندهایی قرار دهند که فروشی چند برابری در مقایسه با سدان ها دارند.

خودروسازان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، البته با این تفاوت که شرکت های خودروساز ما سال ها از رقبای خارجی خود عقب بوده و تا زمان نگارش این مطلب، هنوز خبری از خودروهای کراس اور و شاسی بلند آن ها در بازار نیست.

همان طور که احتمالا می دانید، شرکت سایپا محصولی جدید به نام سایپا اطلس را بهمن ماه پارسال رسما رونمایی کرد که در واقع یک کراس اور جمع و جور بوده و شرکت انتظار دارد به کمک آن بخش بزرگی از خریداران کراس اورها را به خود جذب کند.

طبق اخبار رسیده، ظاهرا شرکت کراس اور سایپا اطلس را به صورت آزمایشی وارد خط تولید کرده و تصاویر منتشر شده نیز از این موضوع حکایت دارد.

ظاهرا آغاز تولید آزمایشی سایپا اطلس به این دلیل است که شرکت می خواهد تست های فنی و ایمنی خود را روی خودرو انجام بدهد و حداقل در آینده نزدیک نباید منتظر ورود آن به بازار باشیم.

نظر شما در مورد کراس اور سایپا اطلس چیست؟ به نظرتان آیا این خودرو می تواند رقیبی برای مدل های مشابه چینی در بازار ایران محسوب شود؟