یک شرکت کوچک به نام آپرتا اخیرا از یک سه چرخه الکتریکی جدید رونمایی کرده که گفته می شود با یک بار شارژ می توانید مسافتی بیش از 1600 کیلومتر را طی کند.

سه چرخه الکتریکی آپترا 3 از یک طراحی و شکل بدنه جذاب بهره می برد و به لطف داشتن ضریب درگ کم معادل 0.13، قادر است به راحتی هوا را شکافته به ازای طی هر 1.6 کیلومتر مسیر فقط 100 وات ساعت انرژی مصرف کند. این سه چرخه به یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده و روی سقف خود پنل های خورشیدی دارد که در روزهای آفتابی می توانند 64 کیلومتر به ظرفیت پیمایش خودرو اضافه کنند. در صورتی که مشتری آپشن پنل های خورشیدی روی کاپوت جلو و صندوق عقب را نیز انتخاب کنند 39 کیلومتر دیگر به ظرفیت پیمایش سه چرخه الکتریکی آپترا 3 اضافه خواهند کرد.

بعدها نسخه های دیگری از این خودرو قرار است رونمایی شود. مدل پایه سه چرخه الکتریکی آپترا 3 یک نسخه مجهز به پک باتری 25 کیلووات ساعتی است که با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی 400 کیلومتر خواهد داشت. یک مدل 40 کیلووات ساعتی با ظرفیت پیمایش 650 و یک مدل 60 کیلووات ساعتی با 966 کیلومتر ظرفیت پیمایش الکتریکی نیز قابل سفارش است.

کابین سه چرخه الکتریکی آپترا 3بسته به مدل، ترکیب پیشرانه های مختلفی قرار است در اختیار مشتریان قرار بگیرد. هنوز اعداد و ارقام قدرت و گشتاور اعلام نشده، ولی مدل های دیفرانسیل جلو صفر تا صد را می توانند در 5.5 ثانیه پر کنند و مدل پرچم دار سه چرخه الکتریکی آپترا 3 فقط 3.5 ثانیه برای این کار زمان نیاز خواهد داشت. دلیل اصلی که این سه چرخه چگونه می تواند صفر تا صدی به این خوبی داشته باشد وزن آن است. آپترا 3 زیر یک تن وزن دارد. این سه چرخه با داشتن قابلیت شارژ سریع DC می تواند انرژی لازم برای 800 کیلومتر رانندگی را در یک ساعت در باتری خود ذخیره کند.

قیمت آپترا 3 از 26 هزار دلار شروع شده و گران ترین نسخه آن بسته به آپشن ها حدودا 46 هزار دلار خواهد بود. ثبت سفارش آن از هفته پیش شروع شده و با 100 دلار می توانید این کار را انجام بدهید.سه