صبح امروز سه شنبه 29 بهمن ماه 1398، فرشاد مقیمی مدیرعامل جوان ایران خودرو هم زمان با برگزاری یازدهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت از خودروی رانا الکتریکی به صورت رسمی رونمایی کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در مراسم رونمایی از رانا الکتریکی گفته:

قصد داریم در سال جدید توان خود را در ساخت خودروها تقویت کرده و در همین راستا برنامه‌های جدیدی برای ساخت خودرو داریم. یازدهمین همایش موتورهای درون سوز در حال برگزاری می‌باشد. تمام تلاش ما در حوزه داخلی سازی خودرو بوده و نقشه راهمان کاملاً معلوم است. ۳۰ درصد محصولات ایران خودرو سال آینده با موتور ef7 پایه گازسوز وارد بازار خواهد شد. کاملاً آماده هستیم تا الزامات راه را پیش بگیریم.

فرشاد مقیمی همچنین در سخنان خود با اشاره به برنامه شرکت برای سبک سازی مخازن سی ان جی گفته که این کار را برای افزایش توان موتور ایران خودرو می‌خواهد انجام بدهد. وی همچنین گفته پیشرفت در پروژه‌های این چنینی نیاز به سرمایه گذاری دارد و از سویی دیگر، امیدوار هستیم نخبگان و متخصصان کشور نیز با ما در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.

برنامه ایران خودرو برای تولید دنا الکتریکی

فرشاد مقیمی در حاشیه رونمایی رانا الکتریکی در صحبت‌هایی با اشاره به اقدامات ایران خودرو در زمینه الکتریکی سازی خودروها اعلام کرده که علاوه بر رانا الکتریکی، شرکت قصد دارد دنا پلاس الکتریکی را نیز در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند. مدیرعامل ایران خودرو می‌گوید اقدامات اجرایی شرکت در زمینه برقی سازی محصولات و کوچک سازی پیشرانه‌ها در راستای به ثمر رسیدن اهداف ملی تعیین شده در مورد مصرف سوخت انجام شده‌اند.

وی مواردی مانند توسعه فناوری ایست‌رو، خودروهای هیبریدی و الکتریکی، موتور ملی پایه گازسوز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با این موتور، افزایش پیمایش و مخزن کف و همچنین آغاز توسعه موتور سه استوانه را از جمله رویکردهای ایران خودرو برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش معرفی کرده است.