محدودیت های تعیین شده در مصوبه کمیته خودرو برای ثبت نام فروش خودروسازان تغییر خواهد یافت. بر این اساس گویا قرار است دو شرط از محدودیت های اعمال شده در طرح پیش فروش خودروسازان حذف شود.

کمیته خودرو جهت دستیابی مشتریان واقعی به خودرو و حذف تقاضای کاذب و دلالان از بازار از ابتدای آغاز طرح فروش فوق العاده شرایط و محدودیت هایی مانند اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا نبودن پلاک فعال شخص متقاضی، ماندن سند و فاکتور فروش خودرو به مدت یک سال در رهن گروه های خودروساز، تعلق شماره حساب و شماره تماس به شخص متقاضی و فاصله حدود 48 ماه از آخرین زمان ثبت ‌نام یا تحویل خودرو از گروه های ایران ‌خودرو و سایپا مصوب کرد.

مدت زمان مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش در طرح های فروش سال 99 که در روز عید فطر آغاز شد تا اوایل اسفند، سه ماه بود که در فروش های بعدی یعنی از اسفند ماه به بعد این مهلت به پنج ماه افزایش یافت.

حال قرار است جهت ادامه آرامش بازار در طرح های پیش فروش آینده دو شرکت ایران خودرو و سایپا بعضی از محدودیت ها از فرایند ثبت نام حذف شوند.

رهن سند خودرو تا یک سال و ممنوعیت ثبت نام و صدور فاکتور نزد شرکت های سایپا و ایران ‌خودرو در 48 ماه اخیر، دو شرط حذف شده می باشد.

مجید باقری، قائم مقام فروش شرکت سایپا نیز در تایید این خبر گفته:

حذف برخی محدودیت ها موجب خواهد شد تا مرد م شانس بیشتری در خرید خودرو از کارخانه داشته باشند و این موضوع باعث خواهد شد تا قیمت خودرو در بازار به طور هیجانی بالا نرود.

شرکت ایران خودرو نیز این موضوع را تایید کرد و گفته که این تصمیمات برای تعدادی از خودرو و حتی برای فروش های فوق العاده اجرا خواهد شد که به زودی به طور رسمی در اطلاعیه های طرح های فروش اعلام خواهد شد.

در حال حاضر صحت این موضوع از کمیته خودرو پیگیری نشده، اما در صورت ابلاغ آن به خودروسازان صحت آن نیز مورد تایید می باشد.