شرکت ولوو تصمیم گرفته در راستای تمرکز روی فروش انواع مدل های الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی خود فروش تمامی مدل های دیزلی ولوو XC40 را در بریتانیا متوقف کند.

این شاسی بلند کوچک در نسخه دیزلی تا آخر ماه جاری در دو مدل D3 با 145 اسب بخار قدرت و مدل D4 با 185 اسب بخار قدرت در بازار بریتانیا حضور خواهد داشت. روی هم رفته، با فروش 5634 دستگاهی این دو مدل تقریبا 37 درصد از فروش ولوو XC40 در بریتانیا را در سال 2019 به خود اختصاص داده بودند. ولوو ادعا می کند این عدد در سال 2020 به 19 درصد کاهش پیدا کرده بود.

مدل های دیزلی ولوو XC40 دیگر در وب سایت ولوو بریتانیا قابل سفارش نیستند. یکی از سخنگوهای ولوو بریتانیا با تایید این خبر گفته: این تصمیم بخشی از استراتژی جاه طلبانه ولوو برای حذف مدل های دیزلی از خانواده محصولات شرکت می باشد. این تصمیم نشان می دهد ما قصد داریم روی توسعه فروش انواع مدل های الکتریکی سازی شده تمرکز کنیم.

پیشرانه ولوو XC40 در تمامی مدل ها به جز مدل پایه T3 الکتریکی سازی شده هستند و از تکنولوژی ملایم هیبریدی برای استخراج قدرت بیشتر استفاده می کند. دیگر مدل های خانواده ولوو XC40 شامل مدل پلاگین هیبریدی Recharge با قیمت پایه 39 هزار پوندی و مدل الکتریکی P8 می شوند. مدل الکتریکی ولوو XC40 فعلا در نسخه First Edition با قیمت 60 هزار پوندی به فروش می رسد و مدل های ارزان تر بعدا وارد بازار خواهند شد.

در حال حاضر فروش دیگر مدل های دیزلی ولوو کماکان ادامه خواهند داشت، ولی اخیرا مدل های D این خودروها به دلیل اضافه شدن تکنولوژی ملایم هیبریدی به مدل های B تغییر نام داده اند. هنوز مشخص نیست که آیا ولوو می خواهد این خودروها را نیز از بازار خارج کند یا نه.

البته شرکت ولوو قبلا تایید کرده که مدل هایی مانند نسل جدید ولوو XC90 دیگر قرار نیست مدل دیزلی داشته باشند و مدل های الکتریکی و هیبریدی جایگزین آن ها خواهند شد.