مرسدس بنز R کلاس در زمان خود موفقیت زیادی از نظر میزان فروش برای شرکت نبود و از این رو کسی تعجب نکرد که بعد از پایان عمر خود شرکت نسل جدید آن را رونمایی نکرد. هرچند، اخیرا گزارش جدیدی منتشر شده که ممکن است این خودرو در قالب یک شاسی بلند تمام الکتریکی از نو متولد شود.

گفته می شود مرسدس بنز GLR محصولی است که توبیاس مورس قبل از خروج از شرکت به منظور قبول مدیرعاملی استون مارتین روی آن کار می کرده است. هنوز اسم این خودرو تایید نشده و از آن جا که قرار است یک مدل تمام الکتریکی باشد، احتمال انتخاب نامی مانند EQR برای آن بسیار بالاست. از بحث اسم خودرو که بگذریم، بدون شک این شاسی بلند می توان یک محصول بسیار ویژه در خانواده مرسدس بنز باشد.

با استناد به گزارشی که در Car Magazine منتشر شده، مرسدس آ ام گ GLR به یک پک باتری 105 کیلووات ساعتی که از گرافن و سلول های گرد مایع خنک ساخته شده و برای شارژ سریع 350 کیلوواتی طراحی شده مجهز خواهد شد. این شاسی بلند قدرت مورد نیازش را از سه موتور الکتریکی که در مجموع 1006 اسب بخار قدرت و 1350 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند تامین خواهد کرد.

ادعا شده که اکسل جلوی این خودرو به یک سیستم دایرکت درایو تک دنده مجهز است و محور عقب از یک گیربکس دو دنده، مشابه آن چه روی پورشه تایکان دیده ایم بهره خواهد برد. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این خودرو متاسفانه در دست نیست.

در حالی که این روزها خودروسازان زیادی با ابرخودروهایی قدرتمند وارد دنیای خودروهای الکتریکی می شوند، ولی تعداد شرکت هایی که به دنبال عرضه شاسی بلندهایی با پرفورمنس در حد ابرخودروها هستند بسیار کم است. پنین فارینا طبق گزارش ها در حال طراحی یک شاسی بلند به نام Pura Vision است که با حدودا هزار اسب بخار قدرت، می تواند رقیبی جدی برای مرسدس آ ام گ EQR باشد.