هفته پیش بود که شرکت لکسوس اعلام کرد قصد دارد در آینده نزدیک وارد حوزه طراحی و تولید جت‌ها شود و اکنون، هیوندای با انتشار بیانیه‌ای خبر از تأسیس شاخه‌ای جدید به نام حمل و نقل هوایی شهری داده است.

جالب است بدانید این شرکت خودروساز کره‌ای مدیر شاخه جدید خود را نیز از شرکت ناسا استخدام کرده است. هیوندای با انتشار بیانیه‌ای گفته که دکتر جایون شین به عنوان مدیر اجرایی و رئیس شاخه حمل و نقل هوایی شهری با آن‌ها همکاری خواهد کرد. دکتر شین تجربه 30 ساله همکاری با ناسا را دارد و طی 11 سال گذشته، وی به عنوان مدیر تحقیقات مأموریت‌های هوانوردی فعالیت می‌کرده و وظیفه تحقیق و توسعه استراتژی هوانوردی این آژانس فضایی را بر عهده داشته است.

دکتر جایون شین رئیس شاخه حمل و نقل هوایی شهری هیوندای
دکتر جایون شین رئیس شاخه حمل و نقل هوایی شهری هیوندای

از مهم‌ترین سوابق ایشان می‌توان به تأسیس زیر مجموعه کمیته علوم و فناوری هوانوردی شورای ملی علوم و فناوری کاخ سفید اشاره کرد. او همچنین دو بار موفق به کسب جایزه رتبه ریاست جمهوری شده است. این بالاترین جایزه‌ای می‌باشد که به مقامات دولتی در ایالات متحده اهدا می‌شود.

هیوندای هنوز جزئیات زیادی در مورد شاخه جدید خود اعلام نکرده، ولی گفته که قصد دارد به کمک آن راهکارهای حمل و نقلی خلاقانه و هوشمندی که تاکنون وجود نداشته را ارائه کند.

دکتر شین در بخشی از صحبت خود در این باره می‌گوید:

من با تجربه 30 ساله کار روی پروژه‌های تحقیق و توسعه هوانوردی در ناسا، بسیار خوشحال و مفتخر هستم که فرصت راه اندازی و تشکیل استراتژی حمل و نقل هوایی گروه هیوندای موتور را به دست آورده‌ام. وظیفه تیم جدید معرفی هیوندای به عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو در طراحی و توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با این بخش از حمل و نقل است، بخشی که پیش بینی می‌شود ارزش آن طی 20 سال آینده به 1.5 تریلیون دلار برسد.