در حالی که یک هفته از آغاز ماه ژوئن می‌گذرد، شرکت بی ام و تاکنون چهار مدل M شامل X3 M، X4 M، M8 کوپه و M8 کانورتیبل را معرفی کرده است. تمام این خودروها نسخه‌های قدرتمندتر کامپتیشن داشته و آپشن ها و قطعات M Performance نیز برایشان ارائه شده است. از سویی دیگر شرکت گفته مدل‌های دیگری در دست طراحی دارد و حداقل دو مدل دیگر را تا پایان سال جاری میلادی خواهیم دید. یکی از آن‌ها بدون شک نسل جدید M3 خواهد بود و مدل دیگر، انتظار می‌رود X5 M باشد. اوایل هفته پیش، نمونه‌های اولیه متعددی از این خودرو با پوشش استتاری زیاد روی بدنه در حال آزمایش در پیست نوربورگ رینگ آلمان دیده شده‌اند. ظاهراً شرکت آخرین تست‌های خود را روی این خودرو انجام می‌دهد.

در این تصاویر معلوم نیست این خودرو X5 M است یا مدل قوی‌تر کامپتیشن، ولی با اطمینان می گوییم شما در حال تماشای تصاویر شاسی بلندی با حداقل 600 اسب بخار قدرت هستید. اگر این خودرو X5 M کامپتیشن باشد، یک موتور 8 سیلندر خورجینی توربو دوقلوی 4.4 لیتری با 617 اسب بخار قدرت زیر کاپوتش قرار گرفته است.

بی ام و X5 M

به کمک این موتور هشت سیلندر خورجینی بی ام و امیدوار است X5 M کامپتیشن بتواند رقیبی جدی برای مرسدس آام گ GLE 63 باشد. در حالی که هنوز خیلی‌ها با مفهوم یک شاسی بلند در پیست غریبه هستند، X5 M با توجه به ابعاد و وزن خود قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن در این بخش خواهد داشت. در حالی که دو مدل M5 و M8 حالت دریفت دارند که خودرو را دیفرانسیل عقب می‌کند، هنوز معلوم نیست که آیا X5 M و برادر بزرگ‌ترش X6 M نیز این قابلیت را خواهند داشت یا نه.

از آن جایی که X5 M اندکی وزن بیشتر در مقایسه با M5 دارد، شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای آن را نمی‌تواند بزند. مدل کامپتیشن M5 نیز صفر تا صد 3.1 ثانیه‌ای دارد که باز هم مدل X5 M در این بخش حرفی برای گفتن ندارد. برای این خودرو، هر دو شتاب صفر تا صد مدل استاندارد و مدل کامپتیشن احتمالاً چند دهم ثانیه کندتر از M5 خواهند بود، موضوعی که البته برای یک شاسی بلند اهمیت چندانی ندارد.

بی ام و X5 M

بی ام و به زودی X5 M را به عنوان جدیدترین عضو خانواده X5 در کنار مدل نسبتاً جدید X5 M50i روانه بازار خواهد کرد. قیمت این خودرو از 82 هزار و 150 دلار شروع می‌شود.

منبع: motor1