رونمایی از مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس مدل 2023

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin

فهرست مطالب

خودروی مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس مدل 2023 که همه منتظرش بودیم بالاخره در قالب قوی ترین مدل تولیدی یک خودروساز، رسما رونمایی شد.

زیر کاپوت این سوپر سدان شاهد یک موتور هشت سیلندر خورجینی 4 لیتری هستیم که در کنار یک موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل عقب وظیفه تامین نیروی خودرو را بر عهده دارند. موتور الکتریکی خودرو به یک گیربکس دو سرعته الکتریکی و یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی متصل شده است. روی هم رفته، مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس 831 اسب بخار قدرت و بیش از 1400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو همچنین به یک استارتر ژنراتور تسمه ای با 14 اسب بخار قدرت مجهز است.

مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس جدید صفر تا صد را زیر 2.9 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 316 کیلومتر بر ساعت دارد. همچنین مصرف سوخت آن برابر با 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

موتور الکتریکی نیز انرژی مورد نیازش را از یک پک باتری 6.1 کیلووات ساعتی های پرفورمنس با وزن حدودا 90 کیلوگرمی تامین می کند. خودرو همچنین یک شارژ 3.7 کیلووات ساعتی AC آنبرد با قابلیت شارژ سریع را داراست. به دلیل کوچک بودن پک باتری، مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس فقط 12 کیلومتر با موتور الکتریکی اش می تواند حرکت کند.

مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس یکی از نکات قابل توجه در مورد پک باتری این است که از یک خنک کننده های تک با مایع غیر رسانا استفاده می کند که اطراف 560 سلول باتری چرخیده و هر یک را به طور جداگانه خنک می نماید. تقریبا 14 لیتر مایع خنک کننده داخل پک باتری وجود دارد تا آن را در دمای ایده آل (45 درجه) نگه دارد.

خودرو هفت حالت رانندگی مختلف شامل الکتریکی، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، جاده لغزنده و شخصی را دارد. همه این حالت های رانندگی را از نامش می توان فهمید برای چه چیزی طراحی شده، ولی در حالت جاده لغزنده قدرت خودرو کاهش پیدا کرده و یک میزان گشتاور ثابت به چرخ ها ارسال می شود تا خودروی لیز نخورد. در این حالت رانندگی تمام الکتریکی و قابلیت تولید انرژی از سیستم ترمز نیز غیرفعال می شوند.

همه نسخه های مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس به صورت استاندارد به سیستم AMG Ride Control+ که یک سیستم تعلیق بادی با کنترل ارتفاع خودکار و سیستم تنظیم هوشمند کمک فنرهاست مجهز می باشند. خودرو همچنین از ترمزهای سرامیک کربنی با دیسک 420 میلی متری و کالیپرهای شش پیستون در جلو و دیسک 380 میلی متر و کالیپرهای تک پیستون در عقب بهره می برد.

مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس از نظر ظاهری تغییرات چندانی نداشته است. در واقع، نشان های E Performance و فلپ روی قسمت عقب خودرو قابل توجه ترین تغییرات ظاهری خودرو در مقایسه با یک GT 63 چهار در هستند. آ ام گ همچنین رینگ های 20 و 21 اینچی جدیدی برای خودرو طراحی کرده است. هنگام خرید، مشتری می توان پکیج AMG Night یا ترکیبی از آن و پکیج کربن را خریداری کند.

مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس

داخل کابین، برخی تغییرات محدود از جمله نمایشگرهای مخصوص سیستم هیبریدی به خودرو اضافه شده اند. این مورد شامل گرافیک روی صفحه کیلومتر خودرو هم می شود که جریان برق در کل سیستم خودرو را نشان می دهد.

فیلیپ شیمر، از مدیران ارشد مرسدس آ ام گ در مورد این خودرو گفته:

با طراحی مرسدس آ ام گ جی تی 63 E پرفورمنس جدید ما در حال تغییر DNA برند خود به یک آینده الکتریکی سازی شده هستیم. با انجام این کار، ما در مسیر فنی خود با قدرت به حرکت ادامه می دهیم، چیزی که همیشه آ ام گ را بسیار خاص کرده است. سیستم هیبریدی این خودرو که به صورت کامل در آفالترباخ طراحی شده، سطحی شگفت انگیز از دینامیک سواری را در اختیار راننده قرار داده و به حق نشان E Performance روی آن نصب شده است.

مقالات مرتبط
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیلومتر