معایب دیگنیتی پرایم 

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin

فهرست مطالب

معایب دیگنیتی پرایم موضوع این مقاله می‌باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد علاوه بر معرفی اجمالی این خودرو چینی به بررسی معایب دیگنیتی پرایم  نیز بپردازیم که شاید این معایب عامل بازدارنده از خرید این محصول چینی باشند. پس اگر قصد خرید دیگنیتی پرایم را دارید در ادامه جهت بررسی معایب آن با ما همراه باشید.

 معرفی دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرایم در ابتدا با نام iX5 توسط کمپانی سازنده آن یعنی دانگ فنگ در نمایشگاه پکن معرفی گردید. این محصول را می‌توان یکی از تولیدات کمپانی خودروسازی دانگ فنگ دانست که بیشتر جنبه صادراتی داشت؛ و از همان ابتدا برای کشورهای مختلفی مانند روسیه مورد طراحی قرار گرفته شد و همچنین امروزه نیز به سایر کشورها صادر می‌گردد.

دانگ فنگ iX5 توسط کمپانی خودروسازی بهمن خودرو در ایران تولید و مورد عرضه قرار گرفت؛ کمپانی مونتاژ کننده این خودرو دانگ فنگ iX5 را تحت عنوان دیگنیتی پرایم روانه بازار خودرو ایران کرده است.

به احتمال زیاد هنگام مواجه شدن با این خودرو ظاهر جذاب آن باعث ایجاد نظرات مثبتی در شما خواهد شد و شما را به خرید ترغیب می‌کند؛ اما لازم است قبل از خریداری کردن این کراس اوور کوپه به بررسی معایب آن نیز بپردازید تا بتوانید خرید درستی را تجربه نمایید.

برای تجربه خرید خودرو همسو با سبک زندگی خود صفحه خرید خودرو سوییچ را از دست ندهید.

معایب دیگنیتی پرایم از نظر بازار فروش

از جمله معایب دیگنیتی پرایم می‌توان به بازار فروش ضعیف آن در کشور تولید کننده خود اشاره کرد؛ چرا که این خودرو نتوانست آمار فروش بالایی را در کشور چین به ثبت برساند. به همین دلیل می‌توان گفت کمپانی خودروسازی دانگ‌ فنگ موفق نشد سود خوبی را از فروش این محصول خود از بازار چین به دست آورد؛ اما در ادامه بررسی خواهیم کرد کدام معایب دیگنیتی پرایم سبب شده تا آمار فروش این خودرو در سال دوم عرضه آن در کشور تولید کننده در حد قابل توجهی کاهش یابد.

 معایب دیگنیتی پرایم از نظر مشخصات فنی

هنگام بررسی معایب دیگنیتی پرایم از نظر مشخصات فنی لازم است به شتاب گیری ضعیف این خودرو اشاره کنیم. این خودرو که دارای حجم موتوری برابر با 1.5لیتر است، توانایی تولید قدرتی معادل با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر را دارد. این قدرت تولید شده در پیشرانه دیگنیتی پرایم توسط یک گیربکس CVT  به چرخ‌های جلوی آن انتقال می‌یابد. از آنجایی که این خودرو و معادل با 1.6 هزار کیلوگرم وزن دارد، ۱۴۸ اسب بخار قدرت برای آن میزان مناسبی نبوده و به همین علت می‌توان گفت دارای شتاب ضعیفی می‌باشد.

علاوه بر این استفاده از گیربکس CVT توانایی بالایی در ایجاد شتاب بالا را ندارد به علت این دو مورد شتاب صفر تا صد در این کراس اوور کوپه جذاب، ضعیف شده است.

معایب دیگنیتی پرایم
معایب دیگنیتی پرایم

یکی دیگر از معایب دیگنیتی پرایم در بخش بررسی فنی مربوط به محل قرارگیری دیفرانسیل آن  است چرا که به عنوان یک خودرو اسپرت انتظار می‌رفت دارای دیفرانسیل در قسمت عقب باشد.

مورد سوم از معایب دیگینی پرایم ایجاد چالش‌هایی است که در موتور توربو شارژ آن وجود دارد. اگر چه مجهز بودن خودرو به پیشرانه توربوشارژ را می‌توان مزیت یک خودرو دانست؛ وجود مسائل و مشکلات نگهداری آن می‌تواند این ویژگی را تبدیل به یکی از معایب دیگینی پرایم نماید.

مخصوصا که مخاطبان ایرانی این خودرو تمایل بیشتری به استفاده از پیشرانه‌هایی با تنفس طبیعی را دارند پیشرانه‌هایی که توربوشارژ می‌باشند دارای حساسیت بسیار بالایی نسبت به روغن، بنزین و … مورد مصرف هستند.

طراحی ظاهری

معایب دیگینی پرایم را در بخش طراحی ظاهری می‌توان به شباهت بسیار بالای آن به یکی از محصولات کمپانی مزدا به نام CX-7 دانست که یکی از محصولات سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ بود؛ البته این موضوع تا حد بسیار زیادی در مورد محصولات تولید شده در کشور چین معمول است، چرا که کمپانی‌های سازنده خودرو در این کشور نمونه‌های بسیاری را با توجه به خودروهای تولید شده در اروپا و آمریکا مورد طراحی قرار می‌دهند، البته این موضوع در گذشته بسیار متداول‌تر از دهه اخیر است.

برای تجربه فروش خودرو بدون اتلاف وقت صفحه فروش خودرو سوییچ را از دست ندهید.

بررسی معایب دیگنیتی پرایم از نظر ایمنی

 متاسفانه این محصول از کمپانی دانگ فنگ تا به حال تحت آزمون‌های تصادف و ایمنی قرار نگرفته به همین علت نمی‌توان نظر دقیقی در مورد ایمنی این خودرو بیان کرد. دیگنیتی پرایم در آزمون‌های سی انکپ و یورو انکپ نظری در مورد میزان استحکام بدنه و ایمنی به ثبت نرسانده است. به خاطر این موضوع ایمنی دیگنیتی پرایم تا حد بسیاری نامعلوم می‌باشد.

تجربه رانندگی

یکی دیگر از معایب  دیگنیتی پرایم لرزش‌های خطرناکی است که هنگام چرخش آن به سمت راست و یا چپ در قسمت انتهایی خودرو اتفاق می‌افتد و این موضوع سبب سلب حس امنیت در سرنشینان خودرو می‌گردد. از آنجایی که مخاطبان این خودرو بیشتر جذب ظاهر آن شده‌اند می‌توان این مشکل را باعث ایجاد دلسردی در آنها دانست.

تحلیل شرایط بازار

 کمپانی مونتاژ کننده این خودرو کمپانی، بهمن‌ موتور سابقه خوبی در ارائه خدمات پس از فروش نداشته و همین موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیاری در رقابت این خودرو با سایر رقبای خود مانند چری تیگو ۷ می‌شود.

نسخه ساده دیگنیتی پرایم با قیمت ۱۴۰۰ دلار در بازارهای بین الملل مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. با توجه به افزایش روز افزون قیمت ارز در کشور ایران می‌توان گفت قیمت بالای این خودرو یکی از معایب دیگنیتی پرایم به شمار می‌آید. همچنین با توجه به اینکه اکثر خودروهای چینی دارای بازار فروش دست دوم مناسبی نمی‌باشند، بسیاری از افراد در مقابل تصمیم به خریداری خودروهای دست دوم کره‌ای و یا اروپایی در این رنج قیمتی می‌گیرند.

قیمت بالای یک میلیارد تومان برای این خودرو را می‌توان نقطه ضعف آن دانست؛ زیرا حتی بعد از مدت کوتاهی پس از آرام گرفتن تب و تاب این خودروی جدید رونق آن احتمال بسیار بالا دچار کاهش خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز خودرو صفحه قیمت خودرو صفر سوییچ را از دست ندهید.

جمع بندی

به پایان بررسی معایب دیگنیتی پرایم رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی و بررسی این خودرو اطلاعاتی در مورد معایب و ایرادات آن در اختیار شما همراهان قرار دهیم تا هنگام بررسی این خودرو جهت خرید و انتخاب بتوانید منبع کاملی را در اختیار داشته باشید. دیگنیتی پرایم یکی از محصولات کشور چین بوده که توسط کمپانی دانگ فنگ تولید و مورد عرضه قرار گرفت.

این خودرو در کشور مبدا نتوانست بازار خوبی را به خود اختصاص دهد؛ بعد از استفاده از آن و افزایش تجربه در سال‌های بعدی دچار رکود بیشتری در فروش گردید که این موضوع کمی تا قسمتی برای بازار خودرو ایران نیز نگران کننده می‌باشد.

با بررسی ظاهری این خودرو متوجه نوعی تقلید و کپی برداری دیگنیتی پرایم از یکی از محصولات کمپانی مزدا شدیم؛ همچنین بررسی فنی این خودرو نیز مسائل نگران کننده از قبیل شتاب پایین دیگنیتی پرایم را در اختیار ما قرار داد که علاوه بر ماهیت اسپرت بودن آن عامل دلسرد کننده‌ای برای مصرف کننده به شمار می‌آید. مشکل دیگری در بخش فنی دیگنیتی پرایم چالشی برای مالکان ایرانی این خودرو وجود دارد و آن مسئله استفاده از بنزین و روغن های کیفیت بالا می‌باشد که مدتی است در ایران نایاب شده.

در بخش تجربه رانندگی به لرزش قسمت عقب این خودرو عبور از جاده های پر پیچ و خم  اشاره شد که این مورد یکی از عوامل نگران کننده و استرس زا برای سرنشینان آن است.

 مورد دیگر مربوط به ضعف کمپانی مونتاژ کننده دیگنیتی پرایم است که نتوانست از خود تجربه مناسبی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار دهد. مورد آخر از معایب دیگنیتی پرایم مربوط به قیمت بسیار بالای آن می‌باشد که با افزایش نرخ ارز دچار بالا رفتن بسیار سرسام آوری شده است.

مقالات زیر را از دست ندهید

مزایا دیگنیتی پرایم

راهنمای جعبه فیوز پراید

راهنمای جعبه فیوز پژو 405

لوکس‌ترین تاکسی‌های دنیا

مقایسه رانا پلاس و پژو پارس سال

تعویض پلاک خودرو

مقالات مرتبط

27 پاسخ

  1. درست نوشتید. دیگنیتی توی خود چین هم خوب فروش نرفت و طرفدار نداشت

    1. دیگنیتی پرایم خریدم ولی بعلت ضعف قدرت موتور دوروزه پسش دادم. بخاطر موتور توربو شارژش که اول باید چند دقیقه وقت صرف گرم شدنش بشه از رمپ پارکینگ نمیتونست به راحتی بالا بیاد.
      البته فکر میکنم مدل پرستیژش این ضعف رو نداشته باشه و موتور خوبی روش گذاشتن

  2. دیگنیتی واقعا نمی‌ارزه. کیفیت آنچنانی از لحاظ ایمنی و فنی که نداره و ظاهرشم که همنجور که نوشتید کپیه

  3. وقتی دیگنیتی توی خود چین هم نتونسته خوب بفروشه چرا ما باید اینجا اعتماد کنیم و بگیریم مخصوصا با توجه به نکاتی که توی این مقاله گفته شده. ممنون از شما

  4. دیگنیتی کپی که هست، امنیتم نداره، با همه‌ی چیزایی که توی این مقاله هم نوشته از ایراداتش، خیلی خیلی گرونه

  5. بعضی وقتا بخش‌های الکترونیش قاطی می‌کنه و گاهی هم کلیدهای روی فرمون کار نمی‌کنه

  6. به نظرم این ودرو از لحاظ ظاهری خیلی شبیه پژو ۲۰۰۸ ولی از نظر فنی به گرد پاشم نمی‌رسه

  7. ظاهرش بد نیست، گیربکس ctv با موتور یک و نیم برای این هیکل و اندازه فکر نکنم خیلی جالب باشه

  8. موتور و گیربکس انتخاب شده برای این ماشین خوب نیست‌ و همینجور اینکه دیفرانسیل جلوئه واقعا نقطه ضعف بزرگیه

  9. اگه قیمت بازار هم ۷۶۰ بود می‌ارزید اما یه تومن اصن نمی‌ارزه با توجه به رقبایی که در این سطح قیمت وجود دارن

  10. مهم‌ترین موضوعی که در رابطه با خودروهای چینی آزاردهنده‌اس موتور ضعیفشونه

  11. من شنیدم نسبت به بقیه خودروهای چینی کیفیتش بد نیست ولی خب مشکلات خاص خودشم داره دیگه

    1. گیفیت خودرو هاشونم مثل ‌بقیه محصولات‌شان چند درجه داره که درجه پاینش نسیب ایران میشه بعدشم مشکلش عمر پایین شون نسبت به برندهای غیر چینیه که تو زوق میزه ،
      معمولا موتورهای ضعیفی دارن چون بدنه و شاسی هاشون چون به اندازه کافی مقاومت نداره موتور پرقدرت باعث از هم گسسته گی خیلی سریعترین میشه با وجود همین موتور های کم‌حجم هم اگه یه مقدار اهل رانندگی دور موتور بالا و واز او دسته که رو به ماشین نمیدن باشین متوجه میشید مدت و عمر خیلی کوتاه تره بی صدا بودن بدنه و زیر وبند ماشین شاسی،،،، نسبت یه برندهای هم رده هم رده غیر چینی از نظر قیمت هستند مثلا من کاپرا دوکابین دو دف صفر و خریدم ظرف سه سال با یه ماشین ۳۰ سال کار کرده ژاپنی و ۱۰ سال کارکرده کره ای ۱۵ ساله فرانسوی برابری میکنه که این نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن ماین چینی هاس

  12. به نظر من تیگو۷ از نظر موتوری و شتاب خیلی بهتره و حتی هایما اس۷. دیگنیتی فقط ظاهر بهتری داره

  13. دو تا چیز راجع به این خودرو وجود داره یکی اینکه موتورش نسبت به وزنش هماهنگی نداره و اینکه به نظرم خودرو چینی رو باید چند ماه از فروشش بگذره و یه اطمینانی ایجاد بشه و بعد خرید

  14. به نظرم طراحی داخل کابینش خیلی ساده اس و طراحی ظاهری هم فقط عقب ماشین خوبه ولی خیلی در کل جالب نیست

  15. شاید دیگنیتی با امکاناتی که داره در مقایسه با رقبا اوکی باشه ولی بازم نه با این قیمت

  16. سوال: چطور ممکن است خودرویی در اروپا که بر خلاف اینجا حساب کتاب دارد به فروش برسد ولی تست ایمنی نشده باشد؟!

  17. Haima S5 6AT که ایرانخودرو میزنه خیلی بهتره:
    قدرت موتور بالاتری 161 اسب
    وزن کمتر
    کیفیت ساخت بهتر
    و از همه مهمتر قیمت منصفانه تر و بازار دست دوم بهتر

  18. سلام دوستان، این معایب تو ماشینای‌ ایرانی وچینی طبیعیه واصلا تعجبی نداره ،با اینحال باتوجه به شرایط فعلی چاره ای جز استفاده نداریم،کم مونده پیکان قدیم را هم بعنوان کراس اوور تحویلمان بدن

  19. دوستان پراید سوار نظر ندن!من الان ۹ ماهه دیگنیتی دارم واقعا راضی هستم قبلش هم اسپورتیج داشتم و به قول دوستمون اصلا به ماشین چینی نمیخوره و حس خوبی میده،من پیشنهاد میکنم اصلا به نظرات اهمیت ندین چون تمام کسایی که نظر دادن پراید سوارن!!شتابش معمولیه ولی تو کفی عالیه اونم به خاطر سی وی تی بودنش هست که به نظرم از گیربکس دو‌کلاجه که اصطحلاک زیادی داره بهتره، ولی در کل نرم و جادار و عالی و تعادل خوب و مشکلی هم با شتابش ندارم

  20.  دو سال پیش تیگو ۷ داشتم و خیلی گیربکسش اذیتم کرد چون داغ میکنه و اب و روغن گیربکس قاطی میکنه،بعدش سانتافه خریدم باور کنید اسمش ماشین کره ای هست ولی تو سربالایی بهش فشار بیاری راحت یاتاقان میزنه و بنده تو جاده چالوس بکسلم کردم اینم از ماشین کره ای!!الان چند ماهه دیگنیتی خریدم واقعا راضی هستم اول که شتابش از سانتافه،تیولی بیشتره دوما اصلا شتاب فقط دو ثانیه با تیگو ۷ یا فیدلیتی فرق داره و کمتره، به نظرم ارزش خریدش از این دوتا خیلی بیشتره چون حداقل خیالت راحته گیربکسش کم اصطحلاکه و خراب نمیشه چون اون دوتا گیربکسش داغ میکنه تو ترافیک و هزینه هاش بالاست،باور کنید داخل فیدلیتی نشتم حس ماشین چینی بهم دست داد ولی دیگنیتی خیلی کیفیت متریالش بهتره و حس بهتری میده،هندلینک و نرمیش عالیه تو پیچ ها فوق العادست و خیلی نرمه سواریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیلومتر