خودروهای کوپه و رودستر در همه بازارهای خودرویی دنیا همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. طراحی جذاب، پرفورمنس خوب و سواری لذت بخش از جمله دلایلی هستند که می‌توان برای محبوبیت بالای این خودروها ذکر کرد. البته در این سگمنت نیز شاید بتوان خودروهای میان رده و ارزان قیمت نیز پیدا کرد، ولی مدل‌های لوکس و گران قیمت کوپه و رودستر همیشه در بازار موجود بوده و خریدار داشته است.

در مطلب امروز مجله خودرو سوییچ قصد دارد 5 خودروی کوپه و رودستر گران قیمت بازار خودروی ایران را به شما معرفی کنیم. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این که سعی کردیم خودروهایی را در این لیست ذکر کنیم که تعداد آن‌ها در بازار زیاد می‌باشد. مثلاً مدل‌هایی مثل مرسدس بنز SLS آ ام گ، بنتلی کانتیننتال جی تی و فراری ایتالیا 458 که در ایران به تعداد انگشتان دست هم وارد نشده‌اند و قیمتی بالای 6 میلیارد دارند در این مطلب آورده نشده‌اند. لطفاً در ادامه مطلب با مجله خودرو سوییچ همراه باشید.

بی ام و i8، ابرخودروی هیبریدی آلمان‌ها

قیمت: 3 میلیارد و 900 میلیون تومان

بی ام و i8

شرکت آلمانی بی ام و با رونمایی مدل i8 بود که وارد سگمنت خودروهای اسپرت پرفورمنس شد. این خودروی جذاب که نخستین بار آن را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2013 دیدیم، زبان جدید طراحی بی ام و را به جهانیان نشان می‌داد. بی ام و i8 که تقریباً چهار سالی می‌شود به کشور وارد شده، با توجه به ظاهر بسیار جذاب خود در بازار لوکس‌ها جایگاه خاصی را به دست آورد.

این خودرو کوپه جذاب که هیچ وقت به صورت شرکتی و توسط پرشیا خودرو وارد ایران نشده، به یک پیشرانه هیبریدی با مجموع 357 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور مجهز می‌باشد. پیشرانه مذکور که از یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده به کمک گیربکس شش دنده اتومات خروجی‌هایش را به چرخ های عقب ارسال می‌کند. صفر تا صد این خودرو برابر با 4.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با 250 کیلومتر بر ساعت دارد.

ازجمله مهم‌ترین تجهیزات و امکانات عرضه شده روی این خودرو می‌توان به صفحه نمایش 8.8 اینچی اطلاعات سرگرمی، صندلی‌های اسپرت به همراه گرم کن، روکش چرم صندلی‌ها، چراغ‌های جلوی LED هوشمند، رادار نقطه کور با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم صوتی هارمن کاردون، سیستم کنترل کشش دینامیکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، 6 کیسه هوا و سیستم کنترل فعال صدا برای داشتن کابینی آرام اشاره کرد. با توجه به خاص بودن و تعداد محدود این خودرو، همان طور که حدس زده‌اید قیمت آن بسیار بالا بوده و مثلاً مدل ۲۰۱۶ آن در بازار حدوداً سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

مرسدس بنز SL500، ستاره‌ای از اشتوتگارت

قیمت: 3 میلیارد و 700 میلیون تومان

مرسدس بنز SL500 رودستر

به جرأت می‌توان گفت یکی از بی‌نظیرترین خودروهای کوپه و رودستر موجود در بازار کشور مرسدس بنز SL۵۰۰ است. استفاده از عناصر الهام گرفته شده از زبان طراحی جدید مرسدس بنز از جمله استفاده از خطوط تیز و برجسته استایلی تهاجمی و خشن برای این خودرو ایجاد کرده است. موتور قدرتمند، هندلینگ فوق العاده و تجربه رانندگی متفاوت باعث شده تا این خودرو از نظر پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا داشته باشد. موتور هشت سیلندر خورجینی 32 سوپاپ آن با حجم 4.7 لیتر 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و به کمک گیربکس 7 دنده اتومات صفر تا صدی 4.6 ثانیه برای خودرو به ارمغان آورده است.

کابین خودرو به لطف استفاده از چرم با کیفیت، تزئینات آلومینیومی، غربیلک فرمان و دسته دنده آ ام گ اسپرت، شیفتر پشت فرمان و دریچه‌های کروی‌ شکل سیستم تهویه مطبوع بسیار جذاب بوده و حس و حال متفاوتی به آن بخشیده است. از جمله مهم‌ترین تجهیزات ارائه شده روی آن می‌توان به سیستم تعلیق آ ام گ اسپرت، ترمزهای سرامیکی، دوربین فیبر کربنی و بسیار موارد دیگر اشاره کرد. با توجه به این که مرسدس بنز SL500 در تعداد محدود وارد کشور شده و خودرویی بسیار خاص محسوب می‌شود، در صورت تمایل به خرید آن باید حداقل 3 میلیارد و 700 میلیون تومان پس انداز داشته باشید.

مازراتی گرن کبریو MC، جنگجویی از ایتالیا

قیمت: 3 میلیارد و 600 میلیون تومان

مازراتی گرن کبریو رودستر

مازراتی به عنوان یکی از لوکس سازهای ایتالیایی، همیشه در بازار ایران محبوبیت بسیار بالایی نزد ثروتمندان داشته است. اوایل دهه قبلی میلادی مازراتی نخستین بار از یک مدل کبریولت خود رونمایی کرد. با توجه به علاقه زیادی ایرانی‌ها به محصولات مازراتی، این خودرو که در تعداد بسیار محدود وارد بازار کشورمان شده بود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. گران‌ترین پکیج این خودروی رودستر در بازار ایران MC است و علاوه بر تغییرات ظاهری به نسبت‌ تریم ساده و اس برخی تغییرات آیرودینامیک نیز دارد.

مازراتی گرن کبریو MC به یک موتور هشت سیلندر خورجینی 32 سوپاپ 4.7 لیتری با 460 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و به کمک یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه اتومات خروجی‌های پیشرانه به محور عقب ارسال می‌شود. صفر تا صد این خودروی اسپرت ایتالیایی 4.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش معادل 290 کیلومتر بر ساعت است.

از جمله جالب‌ترین تجهیزات این خودروی رودستر می‌توان به تعلیق الکترونیکی اسکای هوک، سیستم کنترل گشتاور موتور، کیت ترمز برمبو، نورپردازی داخلی، روکش چرم آلکانتارا، سیستم صوتی بوز با 11 بلندگو، سیستم پیشگیری از واژگونی و بسیار موارد دیگر اشاره کرد. در حال حاضر در بازار ایران مازراتی گرن کبریو MC حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دارد و در برخی موارد، فروشنده قیمت آن را 4 میلیارد تومان هم اعلام می‌کند.

آلفارومئو 4C، ایتالیایی دوست داشتنی

قیمت: 1 میلیارد و 900 میلیون تومان

آلفارومئو 4C کوپه

آلفارومئو 4C را می‌توان یکی از خاص‌ترین خودروهای بازار ایران به حساب آورد. مدلی که بعد از ممنوعیت واردات خودروهای لوکس از خلأ قانونی آن نهایت استفاده را برده و در تعداد محدودی وارد بازار ایران شود. آلفارومئو 4C تنها کوپه اسپرت با موتور 4 سیلندر در بازار ایران است که از نظر پرفورمنس نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در طراحی این خودرو هدف ایتالیایی‌ها القای حس اسپرت بودن و همچنین کاهش وزن تا جای ممکن بوده است. به همین دلیل می‌باشد که در آن خبری از مثلاً سیستم تهویه مطبوع نیست.

این خودرو به یک موتور 4 سیلندر 1.75 لیتری با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور و یک گیربکس شش دنده اتومات دو کلاچه مجهز شده است. صفر تا صدر آلفارومئو 4C حدوداً 4 ثانیه بوده و سرعت آن تا 258 کیلومتر می‌تواند بالا برود. برخی از مدل‌های وارداتی این خودرو نسخه لانچ ادیشن بوده‌اند که برخی تفاوت‌ها با مدل‌های عادی دارند. از آن جمله می‌توان به چراغ‌های جلو متفاوت، رینگ مشکی، کالیپر ترمز قرمز، دریچه ورودی هوای گلگیر جلو و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد.

آلفارومئو 4C نسخه لانچ ادیشن شاید فقط به تعداد انگشتان دو دست وارد کشور شده و پلاک ملی دریافت کرده‌اند. اگر قصد خرید نسخه لانچ ادیشن این خودرو را دارید، هم اکنون در بازار می‌توانید آن را به قیمت حول و حوش 1 میلیارد و 900 میلیون تومان پیدا کنید.