مشخصات فنی S7 توربو

اتوماتیک - 1400

- قیمت : 885000000

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin

مقدمه

شاید اولین باری که حدود 12 سال پیش، خودروهای چینی وارد بازار ایران شدند، کسی باور نمیکرد محصولات چینی بتوانند دوام چندانی در عرصه رقابت داشته‌باشند. اما با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون خودروسازی کشور چین، اوضاع تغییر کرد. شرکت هایما اتوموبیل، یک شرکت دو رگه چینی می‌باشد که در زیرمجموعه شرکت فاو، از خوردروسازان معروف چینی، قرار دارد. اما سهام عمده شرکن هایما متعلق به شرکت ژاپنی مزدا است. محصولات شرکت هایما به پشتوانه شرکت ایران‌خودرو، توانستند محبوبیت زیادی در ایران کسب کنند. مدل S7 برای اولین بار در سال 1394 در ایران توسط شرکت ایران‌خودرو مونتاژ شد. از سال 1396 هایما S7 توربو که دارای مشخصاتی متفاوت با نسل اول هایما است، پا به خیابان‌های ایران گذاشت. در این مقاله به بررسی خودروی هایما S7 توربو می‌پردازیم.

مشخصات فنی S7 توربو اتوماتیک - 1400

هایما S7 توربو دارای سیستم پیشرانه 1800 سی‌سی توربوشارژ می‌باشد. این سیستم پیشرانه دارای 4 سیلندر است که می‌تواند توانی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری برابر با 230 نیوتون متر به خودرو ببخشد. نصب سیستم توربوشارژر و استفاده از تکنولوژی‌های نوین که از شرکت مزدا نصیب این خودرو شده، توانسته شتاب و بیشینه سرعت هایما S7 توربو را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

هایما S7 توربو دارای گیربکس اتوماتیک 6 دنده‌ای است. سیستم انتقال قدرت این خودرو، توان موتور را به‌صورت مستقیم به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته تک دیفرانسیل بودن هایما s7 توربو را شاید بتوان یک عیب بزرگ برای این خودرو دانست. زیرا انتقال قدرت تنها به چرخ‌های جلو در خودرویی با این وزن و  کلاس ابعادی، می‌تواند در حرکت‌های اولیه به‌خصوص در مسیرهای ناهموار، کمی راننده را با مشکل مواجه کند. همچنین این موضوع باعث شده‌است که نتوان روی هایما S7 توربو به‌عنوان یک خودروی آفرود و مناسب مسیرهای خاکی و ناهموار، حساب باز کرد.

به‌ لطف همخوانی مناسب موتور و گیربکس، هایما S7 توربو توانسته است به سرعت ماکزیمم 170 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو، برابر 10.7 ثانیه است که با توجه به وزن بالای این کراس‌اوور، کاملاً قابل‌قبول می‌باشد. مصرف سوخت هایما S7 توربو در حالت ترکیبی، معادل 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. این میزان مصرف سوخت، در مقایسه با رقبای این مدل، مناسب می‌باشد.

عملکرد ترمزهای هایما S7 توربو کاملاً رضایت‌بخش هستند. ترمزها در عقب و جلوی خودرو از نوع دیسکی بوده و توان ایستایی بالایی دارند. همچنین فرمان هایما S7 توربو از نوع برقی هوشمند است. این سیستم، عملکردی فوق‌العاده عالی دارد. سیستم تعلیق هایما S7 توربو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند بازویی است که از نرمی مناسبی یرخوردار هستند.

امکانات رفاهی

ویژگی اصلی خودروهای چینی، آپشن‌های متنوع و رنگارنگ آنها است. هایما S7 توربو هم دارای امکانات و آپشن‌های فراوانی می‌باشد که ارزش خرید آن را چند برابر کرده‌اند.

مالتی مدیا

در وسط داشبور هایما S7 توربو مانیتور 7 اینچی سیستم مالتی مدیای آن جا خوش کرده که دارای امکانات فراوانی است. بلوتوث، AUX، قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر سفر، جی‌چی‌اس و…. از امکانات این سیستم مالتی‌مدیا هستند. قابلیت کنترل این سیستم از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان نیز فراهم می‌باشد. هایما S7 توربو دارای 6 اسپیکر در جلو و عقب است که لذت گوش سپردن به موسیقی در رانندگی را برای راننده و سرنشینان، چند برابر کرده‌اند.

در هایما S7 توربو تصویر عقب خودرو در هنگام دنده عقب، از طریق مانیتور فراهم‌شده است. دوربین 360 درجه این خودرو به راننده دید وسیعی هنگام پارک کردن در مکان‌های شلوغ را می‌دهد. همچنین دوربین جانبی به راننده در رانندگی در مسیرهای تنگ و شلوغ، کمک زیادی می‌کند.

فرمان

فرمان هایما S7 توربو از نوع برقی هوشمند است. میزان نرمی فرمان با توجه به سرعت خودرو، تنظیم خواهد شد. در سرعت‌های کم، فرمان دارای نرمی فوق‌العاده بالایی است که به راننده کمک می‌کند با کمترین نیرو، خودرو را هدایت کند. در سرعت‌های بالا نیز، از تیزی فرمان کاسته می‌شود تا پایداری خودرو، افزایش یابد. همچنین فرمان هایما S7 توربو دارای قابلیت تنظیم موقعیت است تا راننده بتواند آنطور که راحت می‌باشد، ارتفاع و موقعیت فرمان را تغییر دهد.

آینه‌ها

آینه‌های جانبی برقی هایما S7 توربو علاوه بر قابلیت تنظیم موقعیت، به صورت برقی باز و بسته می‌شوند. آینه وسط هایما S7 توربو نیز مجهز به تکنولوژی فتوکرومیک است که مانع از اذیت‌شدن چشم راننده هنگام رانندگی در شب می‌گردد. همچنین آینه‌های جانبی دارای سیستم ضد بخار هستند که در هنگام بارش برف و باران، بسیار کارآمد می‌باشند.

نشیمن

صندلی‌های هایما S7 توربو بسیار راحت و ارگونومیک هستند. صندلی راننده تماما برقی است و دارای 8 حالت مختلف با تنظیم گودی کمر می‌باشد. صندلی سرنشین جلو، از نوع دستی است و صندلی‌های عقب نیز به‌صورت تاشو طراحی شده‌اند. به‌علاوه، صندلی‌های جلو هایما S7 توربو دارای سیستم گرم‌کن هستند.

هایما S7 توربو، دارای سیستم کی‌لس است. یعنی راننده برای ورود به خودرو نیازی به سوئیچ ندارد و می‌تواند با فشردن دکمه استارت، موتور را روشن کند. سیستم ایموبلایزر هم در این خودرو به چشم می‌خورد. همچنین سیستم تهویه هایما S7 توربو تمام اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما به صورت خودکار می‌باشد. سانروف زیبای این خودرو نیز به زیبایی‌های داخل کابین افزوده است.

ایمنی

در مورد ایمنی هایما S7 توربو، نمی‌توان نظر قطعی داد. این خودرو به صورت رسمی مورد تست قرار نگرفت و در نتیجه امتیازی هم دریافت نکرد. اما ظاهراً با خودروی نسبتاٌ ایمنی روبه‌رو هستیم. هایما S7 توربو، مجموعاً دارای 4 ایربگ می‌باشد که هر چهار ایربگ برای سرنشینان جلو، طراحی و تعبیه شده است. سرنشینان عقب از داشتن ایربگ محروم هستند. دو ایربگ از 4 عدد ایربگ این خودرو، از نوع جانبی می‌باشند که سرنشینان این خودرو را در برابر تصادفات از کنار، ایمن کرده است. سیستم‌های ترمز ABS و EBD و همچنین سیستم ترمز کمکی از دیگر آپشن‌های ایمنی هایما S7 توربو هستند. همچنین سامانه کنترل پایداری ESP ، خیال رانندگان هایما S7 توربو را از بایت تغییر مسیرهای ناگهانی در سرعت‌های بالا، راحت کرده است.

تجربه رانندگی

رانندگی با هایما S7 توربو تجربه لذت‌بخشی است. فضای صندلی راننده به گونه‌ای طراحی شده که راننده بتواند به تمامی امکانات ماشین با تسلط بالایی، دسترسی داشته‌باشد. میدان دید خودرو عالی است و راننده به کمک آپشن‌هایی مانند دوربین 360 درجه و دوربین دنده عقب، نهایت کنترل را بر خودرو خواهد داشت. نرمی فرمان اولین نکته‌ای است که اگر برای بار اول سوار هایما S7 توربو شوید، متوجه آن خواهید شد. فضای کابین نسبتاً آرام و بی‌صدا است و خبری از صدای آزاردهنده موتور درون کابین نیست. اما شاید صدای باد در سرعت‌های بالا کمی به گوش برسد.

هایما S7 توربو از شتاب راضی‌کننده‌ای برخوردار است. پدال گاز از سرعت پاسخ مناسبی دارد که راننده را ناامید نمی‌کند. سیستم تعلیق این خودرو را شاید نتوان خیلی قوی دانست. زیرا کمی کوبش در دست‌اندازهای تند و پستی و بلندی‌های جاده، حس می‌شود. توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه هایما S7 توربو را به مسیرهای خاکی و آفرودی نبرید، چون ناامیدتان خواهد کرد. اما در نقطه مقابل، ترمزها عملکردی عالی و بی‌نقص دارند. سیستم ضد قفل به موقع وارد عمل می‌شود و راننده هنگام ترمزگیری‌های شدید، لرزش پدال را که ناشی از سیستم ضدقفل است، حس می‌کند.

راحتی صندلی‌های هایما S7 توربو و امکانات جانبی آن مانند گرمکن و قابلیت تنظیم برقی و دستی آن‌ها در کنار فضای باز و بزرگ این خودرو، راحتی و آسایش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. امکانات رفاهی مانند سیستم مالتی‌مدیا، سانروف و … هایما S7 توربو را به یک خودروی کاملا مناسب برای خانواده تبدیل کرده‌اند.

بررسی رقبا

در بین خودروهای تولید داخل، هیچ رقیبی را نمی‌توان برای هایما S7 توربو درنظر گرفت. اما در بین خودروهای کره‌ای شاید بتوان به هیوندا توسان و کیا اسپورتیج کارکرده، اشاره کنیم. رقبای کره‌ای به نسبت هایما S7 توربو از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند. اما هایما S7 از نظر آپشن و امکانات و همچنین طراحی به‌روزتر، گوی سبقت را از دو رقیب کره‌ای خود ربوده است. در بین خودروهای چینی هم می‌توان به جک اس5 و چری تیگو 5 اشاره کرد. از نظر شتاب اولیه، سرعت و همچنین ساخت، هایما S7 توربو با اختلاف، از حریفان هم‌وطن خود جلوتر است.

جمع‌بندی

هایما S7 توربو یک خودرو در کلاس ابعادی کراس‌اوور است که توسط شرکت ایران‌خودرو مونتاژ و روانه بازار گردید. سیستم پیشرانه قوی و طراحی زیبای داخلی و خارجی، از مزیت‌های اصلی این خودرو است. هایما S7 توربو به پشتوانه شرکت ایران خودرو و به دلیل کیفیت و قدرت بالای خود، توانست سهم زیادی از بازار خودروی کشور را از آن خود کند و محبوبیت زیادی بدست آورد.

خودروهای مرتبط
کیلومتر