کمپانی جک برای رقابت با پیکاپ‌های بزرگ آمریکایی و ژاپنی، محصول جدیدی را به لیست تولیدات خود اضافه کرده است. این خودرو از لحاظ ابعاد از جک T8 بزرگتر است و در بازارهای جهانی با عنوان T9  یا جک هانتر شناخته می‌شود. KMC T9 نسبت به کی ام سی T8 چهره عضلانی‌تری دارد و می‌خواهد خود را در بازارهای مختلف نظیر روسیه، استرالیا، آفریقای جنوبی و…، به جای وانت‌های گران‌قیمت آمریکایی جا بیندازد. کرمان موتور برای رقابت با محصول جدید گروه بهمن یعنی پیکاپ بهمن G9 قصد دارد تا جک تی 9 را با نام کی ام سی T9 در ایران مونتاژ کند و به فروش برساند.

این خودرو محصولی از شرکت جک چین است که در بازارهای بین‌المللی با نام پیکاپ جک T9 شناخته می‌شود و در ایران آن را به نام کی ‌ام‌ سی T9 خواهیم شناخت. این خودرو در مقایسه با کی ام سی T8 ابعاد بزرگتری دارد و از نظر امکانات رفاهی کابین و تجهیزات ایمنی در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. جک T9 نخستین‌بار در سال 2021 با نام جک Hunter یا هانتو (Han Tu) رونمایی شد و در ساختار بدنه و بسیاری قطعات با محصول دیگر این برند یعنی جک T6 اشتراک دارد.

جک هانتر پس از پیکاپ T8 وارد بازار چین شده و به عنوان مجهزترین و گران‌ترین پیکاپ ساخت جک، دارای قیمت پایه 18 هزار دلار است. این خودرو در بازار کشورهایی نظیر روسیه، استرالیا، آفریقای جنوبی، برزیل و … توسط شرکت جک به جای وانت‌های گران‌قیمت آمریکایی عرضه می‌شود. خودروسازی جک (JAC) چین با نام کامل جک موتورز JAC Motors  در سال 1964 تاسیس شد، ولی در کارنامه این برند، حدود 15 سال سابقه‌ در تولید خودروهای سواری و تجاری دیده می‌شود، چون قبل از آن به تولید کامیون‌ها و کامیونت‎های تجاری تمرکز داشته است.

از سال 2017 تاکنون، حدود 50 درصد سهام خودروسازی جک به شرکت فولکس‌واگن آلمان فروخته شده است. در این مطلب از مجله خودرو سوییچ به معرفی جک T9 می‌پردازیم.

فروش

بررسی مشخصات فنی KMC T9

خودروی جک T9 دارای موتور دو لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) است که قدرت 197 اسب‌ بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر تولید می‌کند. حداکثر گشتاور از 1900 دور بر دقیقه شروع می‌شود و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF قدرت را به هر دو محور منتقل می‌نماید. این خودرو با وزن خالص 2300 کیلوگرم، به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن نیز 9.5 لیتر در 100 کیلومتر است. این خودرو در حالت رانندگی عادی، دیفرانسیل عقب است و در صورت نیاز با دنده کمکی به حالت دو دیفرانسیل سبک یا سنگین تبدیل می‌شود.

شتاب صفر تا 100 جک T9  هنوز اعلام نشده است. برای نخستین بار، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای جک هانتر ارائه شده که فقط با پیشرانه دو لیتری توربوشارژ T-GDI همراه می‌‌شود. سیستم چهارچرخ محرک به صورت غیردائمی با جعبه انتقال Borgwarner  و قفل دیفرانسیل محور عقب طراحی شده است. در آینده نزدیک، پیشرانه دو لیتری توربودیزل با قدرت 170 اسب‌‌ بخار و گشتاور 410 نیوتن‌متر هم برای این خودرو در بازار چین ارائه خواهد شد.

موتور T9

نسخه پلاگین هیبرید جک هانتر هم به پیشرانه مشابه با نسخه بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت 184 اسب ‌بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر و ژنراتور با قدرت 150 اسب‌‌ بخار مجهز شده است. پیشرانه برقی به گیربکس متصل شده است و خروجی سیستم به هر دو محور جلو و عقب ارسال می‌شود. وزن جک هانتر پلاگین هیبرید با 195 کیلوگرم افزایش به 2450 کیلوگرم می‌رسد، در حالی‌که فاصله کف خودرو از سطح زمین با ده میلیمتر کاهش به 200 میلی متر رسیده، اما ظرفیت بارگیری بدون تغییر و برابر با 1.2 تن باقی مانده است.

شتاب صفر تا 100 نسخه پلاگین هیبرید جک هانتر شش ثانیه، حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر و مصرف سوخت متوسط آن 7.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. همچنین یک نسخه برقی از جک هانتر با دو موتور الکتریکی آماده ورود به بازار است. موتور الکتریکی اول با قدرت 204 اسب ‌بخار و گشتاور 295 نیوتن‌متر روی محور عقب سوار می‌شود و موتور کوچک‌تر با قدرت 49 اسب ‌‌بخار و گشتاور 95 نیوتن‌متر روی محور جلو قرار دارد. مجموعه باتری به ظرفیت 88 کیلووات ساعت در بین محورهای جلو و عقب خودرو نصب شده است.

وزن جک هانتر برقی 2.35 تن و ظرفیت حمل بار آن یک تن و شعاع حرکتی 417 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا 100 این خودرو در نسخه برقی 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. فعلا خبری از زمان ورود جک هانتر پلاگین هیبرید و الکتریکی به خط تولید کمپانی جک منتشر نشده است. گرچه کمپانی JAC پیشرانه‌های مختلف بنزینی، دیزل، پلاگین هیبریدی و الکتریکی را برای T9 در نظر گرفته، اما غیر از دو نسخه بنزینی آن هیچ مدل دیگری از جکT9  وارد بازار ایران نخواهد شد.

از دیگر موتورهای بنزینی که برای پیکاپ بزرگ جک قابل سفارش است، می‌توان به پیشرانه‌ای که در حال حاضر بر روی آمیکو آسنا اتوماتیک نیز قرار گرفته اشاره کرد. این موتور 2.4 لیتری توربوشارژ، تحت لیسانس میتسوبیشی است و قدرتی معادل 211 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر تولید می‌کند. انتقال قدرت در این نسخه توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته یا گیربکس دستی شش سرعته‌ انجام می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در حدود 9 تا 10 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر است.

جدول مشخصات فنی کی ام سی T9

حجم موتور 2000 سی سی
نوع موتور توربوشارژ
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
تعداد و نوع سیلندر 4 سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 221 اسب بخار در دور بر دقیقه
گشتاور 380 نیوتن‌متر در دور بر دقیقه
سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم
حجم باک 74 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

بررسی طراحی ظاهری کی ام سی T9

جک برای وانت T9 مدل 2023 دو نوع جلوپنجره جدید طراحی کرده است. اولین جلوپنجره دارای میله‌های عمودی است و برای نسخه‌های توربودیزل و الکتریکی در نظر گرفته شده است که در بازارهای استرالیا و آفریقای جنوبی به فروش خواهد رسید. اما نمونه‌ای که با نام کی ‌ام ‌سی T9 در ایران تولید خواهد شد، دارای یک جلوپنجره مشبک بزرگ به رنگ مشکی است که بخش زیادی از نمای جلو را می‌پوشاند.

طرح کلی نمای جلوی این خودرو، کاملا از وانت آمریکایی GMC Canyon الگوبرداری شده است و قاب طوسی رنگ دور چراغ‌ها و جلوپنجره آن مشابه جلوپنجره دینامیک میتسوبیشی به نظر می‌رسد، با این تفاوت که کرومی نیست و همان رنگ طوسی تیره برای این قاب انتخاب شده است. چراغ‌ها به صورت جداگانه طراحی شده‌اند و نوارهای چراغ روشنایی روز یا دی‌لایت در بالای چراغ اصلی در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند.

نمای جلوی KMC T9

حجم‌دهی جلوپنجره و محل قرارگیری مه‌شکن‌ها، متناسب با دیگر اجزا به نظر می‌رسد. در موتور همراه با گلگیرها، فرم حجیم و عضلانی داشته تا ظاهری مشابه با محصولات آمریکایی برای این پیکاپ بزرگ به وجود آورند؛ همچنین در جلوی کاپوت یک روکش کرومی تعبیه شده است.

در نمای جانبی از فلاپ‌های مشکی رنگ به منظور حجیم‌تر جلوه دادن قوس گلگیرها استفاده شده و در قسمت عقب گلگیر جلو دریچه کوچک هوای کرومی جای گرفته است. خط مستقیمی از گلگیر جلو و بالای فلاپ مشکی محفظه چرخ آغاز شده و با عبور از زیر دستگیره‌های جانبی به چراغ عقب منتهی می‌گردد. پنجره‌های جانبی کوچک و آینه بغل بزرگ، کمی نامتناسب به نظر می‌رسند و رینگ 19 اینچی با لاستیک‌های بزرگ عاج‌دار، حفاظ قسمت حمل بار و ریل باربند، ظاهری اسپرت به این پیکاپ چینی القا می‌کنند.

KMC T9

نمای عقب خودرو طراحی متعادل و مناسبی دارد و رول کیج نصب‌شده در قسمت بار، ضمن افزایش قابلیت حمل بار، نمای اسپرتی به فرم کلی بدنه جک T9 بخشیده است. در مجموع، ظاهر جک T9 به عنوان یک پیکاپ بزرگ، هم مقداری لوکس به نظر می‌رسد و هم قابلیت‌های مورد نظر آفرودسواران را به خوبی ارائه می‌دهد.

در نمای پشت، چراغ‌های مستطیل ‌شکل مشابه سایر پیکاپ‌ها برای T9  استفاده شده است، اما طراح تلاش کرده تا با ایجاد فرم برجسته و استفاده از LED های عمودی، خلاقانه‌تر از رقبا عمل کند. سپر و قاب گلگیرها، از جنس پلاستیکی هستند و ظاهرا استحکام لازم برای عبور از مسیرهای سخت و آفرود را فراهم نمی‌کنند.

جک KMC T9  را می‌توان با ارفاق، یک پیکاپ زیبا در گروه وانت‌های چینی مونتاژ ایران، توصیف کرد که البته نکات منفی نظیر کاربرد بیش از حد مواد پلاستیکی داخل سپرها و دیگر اجزای بدنه را دارد. این مدل با طول بدنه 5330  میلی متر، عرض 1965 میلی متر و ارتفاع 1920 میلی متر یک پیکاپ متوسط است و فاصله بین محورهای جلو و عقب آن 3110  میلی متر است که در نسخه دو کابین، فضای پای مناسبی را در ردیف عقب تامین می‌کند.

نمای عقب کی ام سی T9

بررسی طراحی داخلی KMC T9

نمای داخل کابین جک T9 تا حد زیادی از محصولات آمریکایی نظیر فورد F-150 الگوبرداری شده است، اما این الگوبرداری خیلی به چشم نمی‌آید و نمی‌توان ایراد چندانی به آن گرفت. درون کابین KMC T9  از سبک جدید طراحی کمپانی JAC استفاده شده است و طراحی کابین این خودرو شبیه به KMC J7 است.

در قسمت بالا رودری‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده است. دستگیره‌های درب بازکن درون قابی نقره‌ای رنگ  قرار گرفته‌اند که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند. در بخش وسط و میانه رودری‌ها از متریال پارچه‌ای نرم استفاده شده که طراحی و دوخت آن و همچنین هماهنگی ترکیب رنگ آن با تریم داشبورد و رنگ روکش صندلی‌ها جلوه مناسبی را ایجاد کرده است.

در بخش پایین رودری‌های کی ام سی T9 نیز از پلاستیک خشک استفاده شده که طراحی این قسمت بسیار ساده است. در بخش بالا داشبورد از پلاستیک خشک طرح دار استفاده شده است که سادگی این بخش را تا حدی از بین می‌برد. اما متریال به کار رفته در بخش میانی داشبورد متفاوت‌تر از دیگر بخش‌های داشبورد است چرا که استفاده از ترکیب‌های رنگی و همچنین به کار بردن متریال پارچه نرم در این بخش، تا حدی احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. طرح کلی داشبورد متناسب با روحیات رانندگان خودروهای بزرگ آفرود طراحی شده است و حالتی هندسی و زمخت دارد.

نمای داخل KMC T9

نمایشگر عمودی بزرگ همراه با دریچه‌های باریک و عمودی تهویه هوا در قسمت میانی داشبورد در یک قاب هشت ضلعی قرار دارد و بخش زیادی از تنظیمات و کنترلرها را در خود جای داده است تا تعداد دکمه‌های روی داشبورد و کنسول در کابین خودرو به حداقل برسد. در بخش سیستم مالتی مدیا شاهد استفاده از یک نمایشگر 10.4 اینچی هستیم که مشابه سبک آن را در KMC J7 می‌توان دید. دسته دنده این خودرو از نوع خلبانی بوده و درون قابی فلزی قرار گرفته است.

در اطراف دسته دنده کی ام سی T9 دکمه‌های مربوط به حالت‌های مختلف دیفرانسیل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت‌های مختلف رانندگی و… تعبیه شده است که دسترسی به این امکانات را راحت‌تر کرده است. غربیلک فرمان KMC T9 از نوع دی کات بوده و از روی کلید‌های تعبیه شده بر روی آن می‌توان به سیستم مالتی مدیا و سیستم کروز کنترل دسترسی داشت. کلاستر دیجیتال این خودرو از یک نمایشگر 7 اینچی تشکیل شده است که گرافیک خوبی دارد و احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

کنسول بزرگ و حجیم وسط کابین، فضایی لوکس بین صندلی‌های جلو ایجاد کرده است که طراحی مدرن اهرم الکترونیکی تعویض دنده و موس چرخشی عقب دنده در نوع خود جذاب، مدرن و سطح بالا به نظر می‌رسد. فضای کابین جادار است و سرنشینان در صندلی ردیف عقب هم راحتی را تجربه خواهند کرد. مواد و متریال قطعات به‌کار رفته در کابین خودرو مرغوب به نظر می‌رسد و از این نظر انتقادی به پیکاپ جک KMC T9 وارد نیست.

بخش کوچکی از داشبورد، از چرم ساخته شده و جنس دیگر قسمت‌ها، از پلاستیک سخت است. مواد به کار رفته در رودری‌ها و کلیدهای کنترلی، چندان باکیفیت نیستند. صندلی‌‌های خوش‌فرم با روکش چرم مصنوعی و دور دوزی ظریف، رضایت سرنشینان را فراهم می‌نمایند. صندلی‌های KMC T9  نسبت به کاربری آفرودی این خودرو بسیار مناسب طراحی شده و روکش به کار رفته بر روی آن‌ها از جنس چرم مصنوعی است.

در میان صندلی‌های سرنشینان جلو محفظه خنک کننده قرار دارد که قابلیت بسیار مفیدی است که این خودرو برای سرنشینان فراهم می کند. KMC T9 با توجه به فاصله محوری 3110 میلی متری خود توانسته فضای مناسبی را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم کند. جنس و متریال به کار رفته در ردیف عقب همانند ردیف جلو است و امکاناتی مانند درگاه USB، دریچه سیستم تهویه، زیر آرنجی و جالیوانی برای سرنشینان ردیف عقب فراهم شده است.

بررسی آپشن‌ها و امکانات رفاهی کی ام سی T9

نسخه‌های فول این پیکاپ به تجهیزاتی نظیر هفت ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ضد لغزش (ASR)، پایداری خودرو در سرپیچ‌ها (CSC)، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، کنترل پایداری دینامیک خودرو (DSC)، کروزکنترل هوشمند با تنظیم سرعت (ACC)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)، رادار حفظ خودرو بین خطوط (LKA)، رادار نقطه کور (BSM)، کنترل سرعت در سرپایینی (HDC)، کنترل خودرو در سربالایی (HAC)، کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) در بخش ایمنی مجهز است

کنسول کی ام سی T9

همچنین این خودرو از سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، شارژر بی‌سیم گوشی تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در شش جهت همراه با گرم‌کن، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با گرم‌کن، نمایشگر لمسی 10.4 اینچی، پنل راننده دیجیتال هفت اینچی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با شش اسپیکر، ناوبری، چهار حالت رانندگی، سانروف برقی، ترمز پارک برقی (EPB) با اتوهلد، سنسور باران، سنسور نور چراغها (Auto Light)، غربیلک فرمان D-Cut با روکش چرم و دکمه‌های کنترلی و گرم‌کن بهره‌مند است.

بررسی ایمنی KMC T9

جک T9 هنوز در تست‌های تصادف موسسه C-NCAP شرکت نکرده و اطلاعات چندان دقیقی از ایمنی این خودرو در دسترس نیست. با این حال این خودرو با 6 ایربگ به بازار عرضه می شود و نسبت به برادر کوچک‌تر خود، ایربگ‌های بیشتری دارد.

همچنین این خودرو از سیستم‌های کمک رانندگی و ایمنی مختلفی نیز بهره می‌برد؛ سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور و سیستم حرکت بین خطوط.

بررسی تجربه رانندگی با KMC T9

در مورد تجربه رانندگی با کی ام سیT9  باید بدانید که به دلیل نوع طراحی بدنه، به ‌ویژه طول سپر جلو و ارتفاع خودرو از سطح زمین، زوایای حمله و فرار قابل قبولی برای T9 فراهم شده تا در مسیرهای آفرود عملکرد بهتری ارائه دهد. سیستم تعلیق خودرو کمی خشک است، اما سفتی آن زیاد آزاردهنده نیست. شما با این خودرو می‌توانید تا سه و نیم تن بار را یدک بکشید و مقدار قابل‌توجهی لوازم و وسایل سنگین را در قسمت بار جای دهید. قفل دیفرانسیل عقب هم در مسیرهای ناهموار به کمک سیستم چهار چرخ محرک آمده و خودرو را از چاله‌ها و ناهمواری‌ها بیرون می‌کشد.

گیربکس 8 سرعته ZF که احتمالا روی نسخه مونتاژی کرمان موتور نصب می‌شود، کار خود را به نحو عالی انجام می‌دهد. این جعبه دنده هماهنگی مناسبی با پیشرانه دارد و ضرایب آن به طرز دقیق و متناسبی انتخاب شده‌اند. محیط جادار کابین فضای راحتی برای سرنشینان ایجاد کرده و فرم ارگونومیک صندلی‌ها نیز حمایت قابل قبولی از بدن سرنشین در ناهمواری‌های مسیرهای آفرودی و دیگر جاده‌ها به عمل می‌آورد.

با این حال اگر با سرعت و شتاب بالا وارد پیچ‌های تند شوید، احتمال وقوع بیش فرمانی و انحراف قسمت عقب خودرو تا حدی وجود دارد. اما در شرایط معمولی جک T9 از لحاظ هندلینگ و پایداری، رانندگی اطمینان‌بخش و مناسبی را ارائه می‌دهد.

بررسی رقبای KMC T9 در بازار

اصلی‌ترین رقیبان کی ‌ام ‌‌سی T9 در بازار ایران فوتون تونلند G7 ایران‌خودرو، وانت آمیکو آسنا، وانت کلوت اتوماتیک مکث موتور و پیکاپ G9 گروه بهمن خواهد بود. اگر JAC T9 از لحاظ کیفیت ساخت و قطعات در سطح قابل قبولی باشد، می‌تواند جانشین خوبی برای آفرودهای سطح اول جهانی محسوب شود و در نبود رقبای جهانی، توقعات مشتریان ایرانی را تا حد زیادی برآورده سازد.

نکته جالب توجه در خصوص این وانت، شباهت تونلند G7 با KMC T9 در بحث فنی است که محصول مونتاژی ایران خودرو با قدرت بیشتر و گشتاور کمتر، همراه با گیربکس مشابه ارایه می‌شود. از سوی دیگر، آمیکو آسنا اتوماتیک از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ، قدرت 218 اسب‌ بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر می‌گیرد که روی کاغذ، ضعیف‌تر از KMC T9 است.

بررسی مزایا و معایب KMC T9

+ کابین مدرن با دو نمایشگر و سردنده برقی کریستالی

+ چهره جذاب با جلوپنجره آبشاری

+ موتور 2 لیتری توربو شارژ با 380 نیوتن متر گشتاور

+ گیربکس اتوماتیک 8 سرعته

+ قابلیت حرکت 4WD

+ آپشن‌های مناسب در نسخه استاندارد (کروز کنترل، حرکت در سربالایی، اتوهلد و ترمز پارک برقی و…)

– قیمت بالا در نسخه استاندارد

– سیستم تعلیق فنر شمش در محور عقب و عدم استفاده از تعلیق مولتی لینک

– نسخه استاندارد سانروف ندارد

جمع بندی

در کل می‌توان گفت که کرمان موتور با عرضه KMC T9 می‌تواند در بازار خوش بدرخشد و با دیگر شرکت‌ها به رقابت بپردازد. KMC T9 با طراحی مدرن و جذاب خود و مشخصات فنی مناسب قابلیت این را دارد که بازار پیکاپ‌ها را در دست خود بگیرد. اما باید دید که قیمت گذاری این خودرو چگونه صورت می‌گیرد و نسبت به رقبا در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت.

سوالات متداول

پیکاپ KMC T9 چه مشخصاتی دارد؟

کی ام سی T9 یا همان جک T9 یک موتور بنزینی 2 لیتری توربو شارژ را در زیر کاپوت خود دارد که می‌تواند نهایت قدرت 187 اسب بخار و گشتاور نهایی 290 نیوتن‌متر را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF ، به تمامی چرخ‌ها منتقل کند.

پیکاپ KMC T9 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی KMC T9 می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، سنسور باران، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، فرمان دی کات، کلاستر دیجیتال، سیستم کنترل کشش، رادار نقطه کور، سیستم کنترل لغزش خودرو، نمایشگر لمسی 10.4 اینچی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، اتوهلد، گرمکن صندلی، سیستم کمکی ترمز، ترمز اضطراری و… اشاره کرد.

رقبای KMC T9 چه خودروهایی هستند؟

رقبای مستقیم کی ام سی T9 پیکاپ هایی نظیر بهمن G9 و فوتون تونلند G7 هستند.

پیشرانه KMC T9 چیست؟

موتور دو لیتری توربوشارژ مشترک با جک  T8، زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. البته این پیشرانه بهبود یافته است و اکنون قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

آیا کی ام سی T9‌ قابلیت آفرود دارد؟

بله. KMC T9 از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل در حالات سبک و سنگین با قفل دیفرانسیل بهره می‌برد. از این رو خودرویی ایده‌آل برای عبور از مسیرهای آفرودی به حساب می‌آید.